Kontrollrummet

Författare Ämne: Snack om fotoskrivare o dyl.  (läst 3800 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

• MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 132
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snack om fotoskrivare o dyl.
« skrivet: 04.12.2008, 10:28:14 »
Intervjuvas idag av Radio Siljan
Kommer att sändas som "morgonintervjuv" i morgon ca 7.20, 9.40 och efter 16.
Kommer också gå att lyssna direkt på nätet - deras webbradio direkt men som också har en arkivfunktion. Tror man kommer kunna lyssna på det hela helgen
Bild på omslaget läggs också upp på radiosiljan.com

TJOU CYKELN!
Tycker du ska slänga upp denna notis i  "RESULTAT AV MARKNADSFÖRING"-tråden,
för detta är just ett supersnyggt exempel på fin marknadsföring!

Sätt upp det med länkar o tidtabeller så hittas det lättare!
Werry Naijs!

h. johan
« Senast ändrad: 04.12.2008, 21:07:28 by david.roennlund »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............

Utloggad equality

• Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 213
    • Visa profil
    • SoundClick
Snack
« Svar #1 skrivet: 04.12.2008, 17:20:34 »
Alltid snyggare med att kunna dela ut fysiska plattor, att trycka ut nåt på en CD-skiva är ju faktsikt väldigt enkelt, se bara till att nästa "bläckspruta på inhandlar har en sån option, en lite "kälke" där du klämmer fast din CD skiva och så skuggas den i i skrivaren och den sköter sen resten. OCh dom skrivarna kostar inte just nåt mer än en vanlig skrivare utan den optionen. Och det ser inte alls amatötmässigt ut fast det är "hemgjort", tar ju bara lite tid att trycka o bränna ner 20 stycken förstås!

h.  johan

Aha! Köper man kälken som tillbehör eller kommer med de nyaste skrivarna? Skulle absolut vilja ha en sån till min HP 2175. Skulle vi inte kunna trycka upp en promotionupplaga på, säg 50 ex där medlemmar får köpa sig några för att skicka till tidningar och radiostationer som har regional anknytning? Till rikstäckande kanaler och tidningar kanske cd kan skickas från "centralt" håll? Är det för sent??
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad mahan

• MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 132
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snack
« Svar #2 skrivet: 04.12.2008, 17:37:04 »
Aha! Köper man kälken som tillbehör eller kommer med de nyaste skrivarna? Skulle absolut vilja ha en sån till min HP 2175. Skulle vi inte kunna trycka upp en promotionupplaga på, säg 50 ex där medlemmar får köpa sig några för att skicka till tidningar och radiostationer som har regional anknytning? Till rikstäckande kanaler och tidningar kanske cd kan skickas från "centralt" håll? Är det för sent??

Tjou EQ!
Tror nog inte att man efteråt kan inhandla en sådan "kälke", tror nog att antingen har skrivaren den optionen och då kommer kälken med, eller så har den inte den optionen och då finns det nog inte att skaffa efteråt. När jag inhandlade min senaste "bläckspruta" så frågade jag specifikt eter en med möjlighet att skriva ut direkt på CD skivor. Och då blev det Canon MP610 series skrivare.

Nu tror jag att låta trycka ett antal promoskivor på 50 stycken kan bli dyrt, ideén e ju snygg, att kunna skicka till alla radiokanaler och media. Men jag tror att om vi organiserar den sidan lite bättre nästa gång så att var o en får ett eget område att sköta distributionen på, så ska det klara sig med att en grupp på låt oss säga 30 pers. skriver ut 20 CD-skivor var och den kostnaden skall inte bli oöverkomlig.
Men klart att det går att fråga anbud av ... ja kankse nån på KR som har proffsig CD utskrivare.

Och den som har möjlighet att skriva ut CD-skivor i år ännu så är det ju definitivt inte för sent ännu. Starten för den officiella nerladdningstidpunkten går ju först den 6 december och fortsätter över julhelgen, så ännu är det inte för sent för personliga insatser på markandsföringssidan!

Så nu ska du EQ önska en bläckspruta av jultomten, en spruta som kan skriva direkt på CD-skivor!
Och kom ihåg att vara snäll åxå  :wub:

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Snack
« Svar #3 skrivet: 04.12.2008, 17:50:00 »
Och kom ihåg att vara snäll åxå 

Vilka krav du ställer... :blink:

OK! Tack Johan för bra svar! Canon alltså...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad cykeln

• Legend
  • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snack
« Svar #4 skrivet: 04.12.2008, 19:03:36 »
Jag köpte mig en Canon PIXMA iP4600
ca 1200 skr i den lokala affären - nog billigare på större ställen/städer/nätet
Suveräna fotoutskrifter samt möjlighet att skriva på cd-skivor - enkelt prog för detta medföljer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten

Utloggad Plinka

• Legend
  • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
SV: Snack om fotoskrivare o dyl.
« Svar #5 skrivet: 04.12.2008, 21:39:07 »
Själv köpte jag nyligen HP´s senaste Photosmart C5300, med inbygd CD-kälke. Blir hur proffsigt som helst! Men man ska köpa vita CD-skivor att skriva på! De säljs ju inte överallt!
Plinkar på en låt...

freddy

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 04.12.2008, 21:42:51 »
Själv köpte jag nyligen HP´s senaste Photosmart C5300, med inbygd CD-kälke. Blir hur proffsigt som helst! Men man ska köpa vita CD-skivor att skriva på! De säljs ju inte överallt!

Kan tipsa om http://wesellcd.com/

Bra priser, snabba leveranser och cd/dvd-skivor i alla former man kan behöva. Har själv handlat därifrån flertalet gånger. Både DVDR och DVDR DL.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
« Svar #7 skrivet: 04.12.2008, 21:44:22 »
Man skulle inte få köpa ett mindre parti Juleljud som åkt kälke av nån?  :huh:

Utloggad android

• Synthrobot
  • Talang
  • **
  • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
« Svar #8 skrivet: 06.12.2008, 00:26:52 »
Jag köpte mig en Canon PIXMA iP4600
ca 1200 skr i den lokala affären - nog billigare på större ställen/städer/nätet
Suveräna fotoutskrifter samt möjlighet att skriva på cd-skivor - enkelt prog för detta medföljer

Jag har en äldre version av den, PIXMA iP4200, och är också jättenöjd. Körde med såna där klisterlappar till CD-skivorna innan och det var ju 1000ggr bökigare.

Hyfsat billiga printbara CDR finns på ClasOhlson om man råkar bo nära en sån affär.