Kontrollrummet

Kryptillusion - Love cuts deep

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
[borttaget]
« Senast ändrad: 21.11.2011, 00:17:03 by Fredrikgroth »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ok jag gillar inte genren,men jag säger ändå att det är mycket proffsigt gjort.
Ruskigt grym solo gura.Överlag en bra mix och snygga instrumentala insatser.

Grymt impad!

Mvh
Harmonica mike


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Ooh.. Det här var gött!
Finns inte mycket att säga egentligen... Det låter färdigt, och klockrent inom genren (som jag iofs själv lyssnat mig smått less på, men det är en annan femma).

Feta gitarrer och mycket bra growl! Känner nästan att jag måste hitta på nåt att gnälla på efter alla lovord.... hmm...... det skulle väl vara att kompositionen är lite väl snäll isåfall. I synnerhet refrängen .

Men annars: Kanon!  :P


Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tack gossar! Kul att folk lyssnar och kommenterar såhär snabbt!

Känner nästan att jag måste hitta på nåt att gnälla på efter alla lovord.... hmm...... det skulle väl vara att kompositionen är lite väl snäll isåfall. I synnerhet refrängen.

Det här är den snällaste låten... kändes smart att börja på det sättet. ;) Jag ska lägga upp en till lite senare tänkte jag, och jag tar nog en som inte är fullt lika snäll då. Mer i trakten kring Slaugther of the soul än Clayman skulle man kunna säga. (ni som vet vad jag pratar om förstår vad jag menar, haha)


Utloggad tsmalmbe

Limitern på mastern kanske har dödat solot? Men förutom att solot sjunker djupt i träsket, så låter resten av träsket proffsigt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tack för kommentaren tsmalmbe. Jag och Mike är dock överens om att solot ligger bra där det ligger; han vill t.om ha ned det ett hårstrå till.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Snygg produktion även om det är preprod. :) Låter bättre än många färdiga produktion man hört tycker jag. Hyfsat ekvibrilistiskt på gurorna också. Inget direkt att klaga - skulle vara sången i så fall men gillar man growl så gör man väl antar jag. Själv tycker jag att en rå men icke-growl-sång hade lyft låten avsevärt...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Laikit, lakit, laikit! :D

Absolut perfekt, kompguits med super-MURR, sången enormt fin med stämmor... oj oj.
Om det nu måste jamas på nåt, så håller jag med om att soolon kunde skruvas NER en aning,
That´s it, no shit :)

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tack för kommentarerna!  :)

Vissa tycker att solot ska upp, andra tycker att solot ska ner, så i snitt ligger det väl rätt så bra då.  ;) Samma med growl; vissa gillar't, andra gör det ej.


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Tja Fredrik!
Kul att du hänger här också. Jag har minsann skrytit om ditt pod-ljud här ;)
Det här låter bra, som alltid.

- Polpotkin (Andy Sneap)

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tja Fredrik!
Kul att du hänger här också. Jag har minsann skrytit om ditt pod-ljud här ;)
Det här låter bra, som alltid.

Jo jag registrerade mig här idag efter tips från folk på Vstforum. Studios forum har jag bojkottat, och jag hoppas det blir lite drag här efter ett tag. Har absolut INGET att anmärka på detta forums layout eller funktioner, och att ladda upp låtar fungerar ju (uppenbarligen) utmärkt.

Det är ju kul att du gillar guraljudet; men jag antar att du inte gillar när jag säger att "det sitter i händerna". ;) Det är faktiskt absolut inget speciellt med ljudet i sig, tycker jag själv. Lite mindre dist än folk i allmänhet brukar luras att använda, och fyra tajta dubbar.
« Senast ändrad: 03.04.2007, 21:08:53 by Fredrikgroth »


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Att "det sitter i händerna" är inget nytt fast jag bara har spelat i ynka 10 år själv  ;)

Nja alltså. Ljudet är ju kanon, men kanske inget speciellt i sig, men det är faktumet att det är POD som impar tycker jag. Det är utan tvekan det bästa POD-ljud jag nånsin hört, och av folket hos Andy att döma så verkar det ligga nånting i det...

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Ptja, POD låter ju bra som låtskrivarverktyg, det håller jag med om. Men ljudet är väldigt platt jämfört med en riktig uppmickad 5150 eller ENGL; det fattas liksom en tredje dimension i ljudet (djup), plus att diskanten i POD och alla andra emuleringar jag har hört låter väldigt digital/artificiell, och botten (allt under 300 Hz egentligen) låter ihålig och tom. Jag har sagt det förut med ungefär samma ord; men det är nog så att det är avsaknaden att fysiska högtalarelement och flyttad luft som gör att PODen låter så fejk. Men de praktiska aspekterna är ju kanon; det är bara att plugga i sladden och köra igång.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Tack för kommentarerna!  :)

Vissa tycker att solot ska upp, andra tycker att solot ska ner, så i snitt ligger det väl rätt så bra då.  ;)
Eller inte. Ibland är mellanvägen det sämsta. Jag skulle nog dragit upp det lite. Men det ÄR en smaksak.
Här hördes basen, tack! :) I övrigt, se andra låten.


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Uj, va snyggt gjort... :wub:

btw, guresolot ligger bra i nivå... ;)


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Fredrik Groth förresten, tycker mig känna igen det namnet från när jag bodde i Gävle. Kan det stämma?

(Du ser grymt bekant ut på din avatar också... ;) )


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Ja det här var ju mycket snyggt inspelat och vääääldigt "Göteborgskt". Har inget att anmärka på ljudmässigt. Det låter ruskigt bra. Snyggt gitarr- och basljud, bra trumprogrammering, bra skrik/growl och grymt drivigt spel rent allmänt.

Men rent arrmässigt så hör jag några saker. Det är ju bara vad jag tycker. Men, för det första så låter versen, i mina öron, farligt likt Megadeth's "Hangar 18" (kanske bara är jag). På refrängerna för att få den där "hit" känslan så tror jag verkligen att det skulle ligga en melodisångslinga över skriken sådär klassiskt In Flameskt. Gärna samma melodislinga som ni har på melodigitarren på första refrängen, den utan skrik (0:52-1:07). Otroligt snyggt när ni gör versen till stick (2:24-2:37). Fick man lite luft och paus från gitarrerna, jag skulle gärna hört det partiet minst dubbelt så länge.

Jag är personligen inte så inne på den här stilen av metal så ta mina kommentarer med en nypa salt. Men det var grymt bra och kompetent framfört och inspelat.
« Senast ändrad: 04.04.2007, 19:13:35 by Bone »
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnade på låt nr 2 först, så.... Det här var också kompetent och bra. Fastnade dock inte efter en genomlyssning. Låter lite bekant på noet vis. Gillade låt 2 mer! hehe At the gates-liknande, precis!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hygienteknikern

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
  • Lönnfet
    • Visa profil
    • Her Whisper - officiell hemsida
Well well, du är samme gamle geni som vanligt.

Det är proffsigt och stenhårt.
Du trollar med POD:en som en hel karl!

 :ph34r:

Btw, gillar sången skarpt. Tydligt och fint.
Lite åt Watain faktiskt... ja, han låter faktiskt mer black än döds!

 :wub:


Utloggad Fredrik_

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tack hörrni!!   ^_^

Linkowich: Yes, jag bor i Gävle. :) Vem är du då tro?

Bone: Ska ta en titt (lyssning) på Hangar 18; jag har visserligen hört den nån gång men kan inte minnas hur den går. Melodislingan du söker i refrängen finns faktiskt där, en oktav lägre än när den ligger ensam i den instrumentala refrängen.


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Superbra som vanligt!

Har hört låten tidigare men med ditt gitarrsolo (tror att det var ditt?).

Tycker oxå solot skall upp ett snäpp!

Skönt att du hänger här, jag var en av de 29 som åkte ut från VST forumet när de hade sin krasch för nån vecka sedan, när jag skulle regga om mig så gick det inte regga sig med en hotmail adress (vilket är det enda jag använder) så jag skiter i att regga mig där igen (om de inte i framtiden ändrar så att det funkar med en hotmail adress förstås).
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


DåligtGehör

  • Gäst
Tungt och drivet!

Det är bra, mycket bra men bitvis så matchar inget kompgitarrernas råa tugg (som jag gillar). Sången drunkar här och där. Sologitarren låter lite väl tjusig i jämförelse med de råa kompet.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Melodislingan du söker i refrängen finns faktiskt där, en oktav lägre än när den ligger ensam i den instrumentala refrängen.
Ahh jag var lite otydlig när jag skrev det. Jag menade såklart en "ren" sångmelodi. Alltså samma melodi som gitarren spelar på den instrumentala refrängen men framfört vokalt.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Grymt bra!...tycker dock att growlet drunknar här och där så man hör inte vad som sägs..fram med texten.. ;)
Helt underbart gurasolo, snygga harmisar och sköna melodivägar!
Grattis till en kanonlåt.. :D