Kontrollrummet

Eko - Who Flood The World

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Härlig låt! Dessvärre så låter inte trummorna så bra.....jobba lite mer med programmering och ljudet (tex reverb på virvel) så är du hemma sen, låter förtjänar det!
Men alltså hur i h-te gör jag för att lägga reverb bara på virvelkaggen? Jag kör EZ med Vintage-kitet.
Eko

Enkelt:

Gå in i ez:t,du kan välja vilka delar av trumsetet som skall få egna spår - track 1-8...Sen går du in i instrumentet längre ned under dina pluggar i projektet,alltså där ez:t ligger.Där kan du klicka på de separata spåren som du valt för exempelvis bakagge eller virvel.Där har du möjlighet att göra vad du vill med de enskilda delarna,fixa tryck i baskaggen eller lägga ett eget reverb på virvel eller hela setet - om du valt en kanal för alla ljuden..Möjligheterna blir således oändliga..

Sen skulle jag vilja ha upp virvel ljudet liiiite till i låten  :)

mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
...påminner lite om Byrds i t.ex Eight miles high...
/Asti

Ja men DEN var det ju!  :D Helskön, helhög gura!  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

Ja men DEN var det ju!  :D Helskön, helhög gura!  :rolleyes:
Skönt att ha rätt  :D
och Moody Blues har du ju faktiskt rätt i - En John Lodge på något av konceptalbumen

Nu hörde jag en fin bas i början på låten också!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja onekligen påminner gitarrljudet lite om det



Vilket minne en del har :)

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja onekligen påminner gitarrljudet lite om det



Vilket minne en del har :)

Eko
Det är väl det att man börjat gå i barndom och kommer ihåg sånt från tonåren
Men fråga mig vad som hände igår så går jag bet ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Härlig låt! Dessvärre så låter inte trummorna så bra.....jobba lite mer med programmering och ljudet (tex reverb på virvel) så är du hemma sen, låter förtjänar det!
Men alltså hur i h-te gör jag för att lägga reverb bara på virvelkaggen? Jag kör EZ med Vintage-kitet.
Eko

Enkelt:

Gå in i ez:t,du kan välja vilka delar av trumsetet som skall få egna spår - track 1-8...Sen går du in i instrumentet längre ned under dina pluggar i projektet,alltså där ez:t ligger.Där kan du klicka på de separata spåren som du valt för exempelvis bakagge eller virvel.Där har du möjlighet att göra vad du vill med de enskilda delarna,fixa tryck i baskaggen eller lägga ett eget reverb på virvel eller hela setet - om du valt en kanal för alla ljuden..Möjligheterna blir således oändliga..

Sen skulle jag vilja ha upp virvel ljudet liiiite till i låten  :)

mvh
Micael
Nu har jag läst ditt tips säkert hundra gånger MH och jag har skrivit ut PDF:en. Jag kommer så långt så att jag t.ex. i EZ mixern lägger de bägge virvelkaggarna på track 2 ocvh 3. I Cubase dyker det då upp tre spår (längst ner i projektfönstret) kan man väl säga EZ1 EZ2 EZ3 och det ser ut som om det just är volymspår. När jag trycker på EZ2 och väljer channel för att se volymutslag så händer ingenting högst upp står det dessutom No object selected. I alla fulla fall Virvelkaggarna försvinner ljudmässigt från mitt trumhuvudspår och hörs endast svagt och någon annanstans finner jag inte dessa virvlar och i PDF står det endast att att man kan välja vad man vill som ska skickas till de 8 spåren. To perform the above click one of the mixers track and select Multichannel This will select the most appropriate routing for the kit. Offcause your host has to be set up accordingly to capture these outputs. Och så kommer en käck hänvisning till Cubase manualen där jag har försökt hitta något vettigt men går bet. Jag har testat med Multichannel men det händer ingenting i Cubase då det är fortfarande tre tomma EZ spår 1 2 3.
Stackars MH vem som helst som fattar något får naturligtvis försöka förklara - tror jag ska lägga upp det som en särskild fråga i EZ för det finns väl en sådan tråd?

Mvh Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se