Forum > Färdiga produktioner
karl-sad clown
asti:
Väldigt snygg instrumentering och fina harmonier! Titeln speglar stämningen i låten väldigt bra - man ser nästan framför sig en ledsen clown i en gammal svartvit stumfilm! Men visst är det väl fiol också - inte bara e-bow!?
SYNTH:
Vemodigt vacker skön låt, snyggt gjort! B)
Eddi:
Jo nog är det nåt Zigenskt/kringresande cirkus över låten - väldigt trevligt stycke. Hade du tänkt någon sång också?
Eko
Yllet:
--- Citat från: Eko skrivet 07.12.2008, 19:48:13 ---Jo nog är det nåt Zigenskt/kringresande cirkus över låten - väldigt trevligt stycke. Hade du tänkt någon sång också?
Eko
--- Slut citat ---
Låter fint, konstigt ljud på klockspelet dock. Ser gärna att det ljudet är renare och mer "utrinnande/fintstämt". Funkar kalas med fiolen, som för övrigt låter som en elfiol.
Så sammanfattningsvis: Fixa klockspelet, så det blir vackert, så är du hemma.
/Jon
Gurano:
Fan kul att du lirar med en E-bow! Låter bra!
Lirade själv med det en hel del för ung 20 år sedan (ångrar att jag sålde den :().
Jag hör att du bara kör med rena toner på Bowen, tänkte bara säga att om du kör med bowen över en av mickarna på guran så kan du få balla rundgångar. Om du även trycker lagom hårt så att strängen snuddar magneten så kan man oxå få en ball effekt (men allt detta vet du förståssss). Tänkte bara skriva det eftersom Clemens tidigare i inlägget frågade om det är en svår teknik.
Lyssningstips på mycket e-bow är ju Big Country - det är ju lite av deras kännemärke. Men även det svenska bandet Ragnarök körde mycket med detta på ett lite udda sätt (då menar jag proggbandet Ragnarök).
Ha det
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida