Forum > Färdiga produktioner
Niklas Harju - If and when
Eddi:
:D Förflyttas mentalt bak i tiden till gamla Fyran lite Träd Gräs och Stenar eller varför inte Östan Sol Västan Måne lite Egba emellanåt också. Sånginslaget är lite väl putsat för att passa in tidsmässigt dock. Kul med prog och ljuden speciellt synten är väldigt tidstroget.
Jag gillar skarpt.
Eko
Harju:
--- Citat från: Eko skrivet 11.12.2008, 00:48:28 --- :D Förflyttas mentalt bak i tiden till gamla Fyran lite Träd Gräs och Stenar eller varför inte Östan Sol Västan Måne lite Egba emellanåt också. Sånginslaget är lite väl putsat för att passa in tidsmässigt dock. Kul med prog och ljuden speciellt synten är väldigt tidstroget.
Jag gillar skarpt.
Eko
--- Slut citat ---
Tackar :) Kul att det finns folk som fortfarande uppskattar gammal prog. Det ligger väl nog en hel del influencer från den eran i min musik.
Plinka:
Ja, nog är det 70tal om det här! Tyckte om att den var så varierande, sången är bra om än lite torr!
Harju:
--- Citat från: Plinka skrivet 11.12.2008, 11:20:28 ---Ja, nog är det 70tal om det här! Tyckte om att den var så varierande, sången är bra om än lite torr!
--- Slut citat ---
Att sången är torr stämmer nog, men jag är rädd för att mera reverb skulle ludda till sången för mycket så att inte texten skulle komma ordentligt fram. hmm, kanske...
orjankarlsson:
Skön skramlig mix, inte så "bred" men det kanske är tanken. Arrangemanget är inte mycket att säga om, ni gör ju helt som ni vill, ha ha. Man blir lite överraskad nästan när sången kommer in.
Inte funderat att "vända på" hela låten? Fast som sagt, ni gör som ni vill - det hör man ju!
Nice.
B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida