Forum > Färdiga produktioner

Niklas Harju - If and when

(1/3) > >>

Harju:
Här har jag ett smakprov från mitt skivprojekt. Låten är bandad på Lappfjärds Folkhögskola i Finland. Berätta gärna vad ni tycker, jag tar gärna emot hård kritik sålänge den är saklig ;)

LÅTNAMN: If and when
ARTIST/GRUPP: Niklas Harju
GENRE:Musikstilen överlag som jag håller på med är väldigt varierande. Men kanske med mest influencer från progg, symphonic rock, classic rock och kanske en del metal mm.
LÅTLÄNGD: 6:03
KOMPOSITÖR: Niklas Harju
PRODUCENT: Niklas Harju
EV. MEDVERKANDE: Niklas Harju - Sång, gitarr, bas, kayboards
Mikko Josefsson - Trummor
Tony Nyström - Hammond
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Om någon tycker det låter inressant kan ni gärna kolla in min myspace-sida och följa med hur produktionen utvecklas:
www.myspace.com/niklasharju

freddy:
Tjenixen, välkommen till KR.

Gungar på skönt här, lyssnade bara lite snabbt i mina datorhögtalare. Känns lite DP-rock om detta, 70-tal. Höga vrålet på sången skulle nog må bra av lite delay skulle jag tro, lät torrt som fnöske här, lite klent därför.

Annars var det gött spelat, ska lyssna mer senare.

Rocka på!

Fidden:
Lååångt intro. Mitt förslag är att på skivan dela upp den i två spår, ett med nuvarande introt, och ett när sången börjar. För mig känns introt inte alls lika intressant som delen med sång, så jag skulle som lyssnare förmodligen hoppat över hela spåret och gått miste om något som till slut blev bra.

tsmalmbe:
Ljudbilden blir väldigt ointressant efter introt. Lite platt fall. Sången är ojämn, mera kompressor. Soundena är bra, men skillnaden mellan introt och sångdelen är stor.

Harju:
Tack för era kommentarer. Respons av alla slag är alltid nyttigt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion