Forum > Färdiga produktioner
Kenneth F - Rising Tide At Marstein Lighthouse
Dividend:
Nu efter några lyssningar Kenneth, så sparar jag denna i min mapp med grymma låtar. Underbart!
Kenta K:
Ahhh, vilken ära dividend! ;)
Rattlesnake:
Kompetent, det mestar funkar riktigt bra. Spelar själv gitarr men jag reagerar inte på att detta skulle vara fusk på något sätt utan bara att det är tajt. Samplade körer brukar jag vara allergisk emot, men det här fungerar riktigt bra.
Jag skulle nog vilja säga att musiken inte är så avslappnande som den kunde vara. Tycker det är för pressat, lite häftigt med limiter. Vågorna är som sagt lite tunna, plaskiga och utanpå. Om du skulle pitcha ner dem en bit tror jag de skulle låta bättre. Sedan är jag inte så förtjust i filtreringen av trummorna, det låter nästan som att man får lock på örat, och det känns som att flera instrument tappar topp när trummorna går.
Men sologitarren är riktigt varsam och nice. :)
Marruschkka:
Oceanmusic skrev:"Ödesmättat är ett bra ord! Alla gillar inte det, även om jag själv är ganska förtjust i det. ;)
Chromawoods:
"Oh ja, jag är också väldigt förtjust i ödesmättat! Men den atmosfären förbyttes lite efter introt, och det var det jag reagerade på. Hade den varit ödesmättad rakt igenom så hade jag förmodligen diggat den ännu mer - men då hade den å andra sidan kanske inte varit en lika bra relax-låt.
Men som sagt, på det hela taget är det grymt! Café del Mar, typ. :)"
Äsch, har glömt hur man citerar andra, så det här får duga så länge:
Åh, detta är vackert, verkligt kontemplativt..och som Chromawoods påpekar, så låter det lite Café del Mar, typ "Chill-out"-musik..som jag älskar att lyssna på :P
Mera sånt här, vi verkar vara många som gillar just sånt som du och Oceanmusic gör här på forumet!!
/Marr
Kenta K:
Rattlesnake: Hej! tack för comment! Jag har verkligen försökt få gitarrerna att låta så äkta som möjligt. Tycker resultatet blev ganska bra för att va midi. Limitern du här är den som ligger i FL8... kanske skall kolla över den. Annars tycker jag att just filtret på trummorna gör låten "bra" . Blir för mycket med ofiltrerade trummor. Tycker jag . Men alla tycker vi olika och jag är glad du tyckte till om min låt. Kram på dig :)
Marruschkka: Hej tjejen! Kul att du dyker upp här :) Cafe del Mar.. Omg.. TACK! Say no more ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida