Forum > Färdiga produktioner
Kenneth F - Rising Tide At Marstein Lighthouse
Kenta K:
Hej alla glada... Har pillat ihop en ny låt för er. Denna gången är det en lugn skapat för själen. Sätt er ner, lyssna, njut, slappna av i några minuter... Stäng ögononen och se för er tidvattnets vågor slår mot "Marstein Fyr" i det den tänds för natten...
LÅTNAMN: Rising Tide At Marstein Lighthouse
ARTIST/GRUPP: Kenneth F
GENRE: Ambient
LÅTLÄNGD: 5:23
KOMPOSITÖR:Kenneth F
PRODUCENT: Kenneth F
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Ps.. Jag är kanske inte den duktigaste att kommentera på alla andras låtar då man är så inne i sina egna produktioner så jag förstår dom som inte orkar ge mina produktioner någon energi... Kram på er....
edit: Glömde lägga in låten hehe
stensdotter:
Vackert! Gillade inledningen, där skulle det varit en riktig kör, määäktigt. Gääääsp. Den fungerade - måste genast gå och lägga mig *ler*.
Eddi:
Riktigt skön kontemplativ musik du bjuder på här Kenneth, funkar bra för mig.
Eko
oceanmusic:
Detta är min hemmahamn! :) (fyr?)
Kommenterar medan jag lyssnar.
Bastonerna i början är lite för starka, folk brukar bli lite stirriga av det. Tillagt: Jag förstår hur du har tänkt, och det är bra. Dock står jag fast vid åsikten att basarna är för "grymma" i början.
När kören kommer in blir det bättre.
Vågorna är lite för "små" eller korta, borde vara lite längre dyningar. Känns som det läggs på istället för att bli ett med låten.
Gitarrerna är snygga.
Rytmen smyger in på ett väldigt snyggt sätt!
Saknar lite variation i spelet. Det är samma tema väldigt länge, du kanske kan smyga in mer kör eller något ambient ljud istället för sologitarren? Även om temat är väldigt vackert i sig ska jag tillägga.
Slutet kommer lite hastigt på tycker jag. Vaknar till lite för mycket, borde kanske smyga ut istället.
Sammantaget, väldigt snyggt men jag ser gärna lite mer pill på den. :) ;)
Allt är är min egen personliga åsikt förstås.
Kenta K:
stensdotter : Tack så mycket för att du tog dig tid. :) Hehe, jag kanske lyckades med låten då om du segade ihop . hehe
Eko: Tackar för din comment. Bra skrivit. . . :)
oceanmusic: bastonerna i början är samma kör som kommer inn "när det blir bättre". Jag gillar den råa, mörka basiga "rösten" som endå är så ren i soundet. Vågorna kan jag till dels hålla med om. Dom kastade jag på lite snabbt i slutet för att få en stärkande effekt mot mitt budskap i låten. Men som sagt, slängt på efter jag mastrat och mixat låten.
Hur rytmen kommer in är jag nöjd med. Skulle inte ha någon rytm från början, men bestämde mig för att köra med. Tycker dom kommer inn lagom och fyller ut "tecket" som låten flyter på.
Temat skall vara samma i denna låten. Det är en avskalad, ovarierat tanke låt. Inga större variationer, utan bara mjuka fina toner och övergångar. Vad kommer till den jazziga solo gitarren tycker jag det är den som gör hela låten. Ett varmt fuzzigt ljud. Underbart.
Tackar för comment. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida