Forum > Demolåtar
Another Disaster
pirateKING:
Hej allesammans! Har inte varit här väldigt länge! Har flyttat till Tokyo sen en tid tillbaka där jag kämpar med mitt band för att slå stort! :) Fick precis igång min studio här på andra sidan planeten och var tvungen att få ut lite idéer som legat och vilat.
Vad tycker ni om det här? Åt vilket håll ska jag ta det? Vad låter det som? Låter det bra? :)
Ni får gärna kommentera prodden också, men den har jag spenderat ca 2 minuter på då jag mest är intresserad av att få fram låtidéen!
http://dump.kitti.se/musik/another%20disaster_v2.mp3
Puss och hej!
flabb:
Börjar bra men blir lite för lång plink, sången skulle börja vid 00:20 ? Sen kanske gurakompet skulle lite i versen (om du nu inte vill ha samma 'loop' hela vägen), saknar refrängsång vid 1 minut ca, kanske en 'gapig' sådan som kontrast till versen. Ja det kan nog bli nåt.
Tokyo? Trångt med folk va?
Fidden:
Definitivt mer RHCP än nirvana. Tror det mest är gitarrplinket och den sönderkorrigerade sången som gör det.
Kommer det komma någon refräng?
Låtidén verkar lovande, men jag efterlyser ett mer eget sound.
Kenta K:
Ahh. Man känner igen RHCP direkt. ;) Typisk riff från dom. Och typisk sång i förhållande till riff. Typisk takt i vers i förhållande till riffet och takten i låten. . ja, väldigt typsk RHCP. :)
En aning luftig mix, och virvel är alldeles för klen och konstigt placerad. Är det Ezdrummer?
Skulle vilja höra denna låten med riktiga trummor färdig mixat . Skulle va grymt, för låt iden är där! :wub:
MaxB:
Bra, spel och röster är bra men tycker att det borde vara mer fläskigt trumljud. Om det är loopar skulle jag nog kolla alternativa loopar eller kolla med nån på KR om det är nån som vill lägga riktiga trummor. I "syntsolot" på slutet tycker jag att hihat:en är i behov av omväxling, låter lite väl statisk där.
Bra låtgrund - demo, på en bra låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida