Forum > Demolåtar
Odöpt housetjafs...
DåligtGehör:
--- Citat från: Mr T skrivet 10.04.2007, 13:41:12 ---Tackar för all feedback...alltid lika kul att läsa. Antar att ni menar popcornsynthen ungefär i början av låten efter introt? :blink:
...
Vad menar du med pumpfräsbasen? Fräser den för mycket? :D Själv tycker jag den är aningen för klen på basregistret när man lyssnar på låten...
...
--- Slut citat ---
Jo den "fräser" (och pumpar) så där syntsågtandigt med en lite klen botten. En lite mer avrundad och "mulligare" bas utan så mycket pump hade jag föredragit. Men det fördrar jag nog nästan alltid när det gäller syntbasar.
Mr T:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 13.04.2007, 01:42:21 ---
--- Citat från: Mr T skrivet 10.04.2007, 13:41:12 ---Tackar för all feedback...alltid lika kul att läsa. Antar att ni menar popcornsynthen ungefär i början av låten efter introt? :blink:
...
Vad menar du med pumpfräsbasen? Fräser den för mycket? :D Själv tycker jag den är aningen för klen på basregistret när man lyssnar på låten...
...
--- Slut citat ---
Jo den "fräser" (och pumpar) så där syntsågtandigt med en lite klen botten. En lite mer avrundad och "mulligare" bas utan så mycket pump hade jag föredragit. Men det fördrar jag nog nästan alltid när det gäller syntbasar.
--- Slut citat ---
Att den fräser för mycket och har en för klen botten håller jag med om, men det ska ju vara pump i den tycker jag. Ska se om jag kan få till nåt mer mulligt ljud då så får vi se hur det låter.
Mr T:
--- Citat från: Hellpig skrivet 11.04.2007, 22:50:10 ---Vet inte vad det är för genre men det är helt rätt umph! i trummorna. Sågtandsgrejen blir kanske lite enerverande åtminstone i mina öron. Jag är inte den som står å slänger med armarna på ett dansgolv till sådan här musik men det är rätt coolt ändå... jag både gillar det monotona och tycker att det blir lite tradigt. Helt klart värt att jobba vidare på, kanske lite mer variationer och filtersvep?
--- Slut citat ---
Ja trummorna funkar skitbra! Sågtanden skall ändras på. Mjo håller med om att det blir lite tråkigt för det är för lite variationer, dålig uppbyggnad förutom introt då kanske...men det är för att det inte är någon färdig låt än. Melodi, pad, sång rent av kanske....nåt sånt ska väl till senare. B)
Lådan:
Okey.
Snyggt jobbat på vissa delar!
Pumpet är soft, men skulle vilja ha kaggen/kicken mjukare och rundare om du hajjar.
Sedan har vi sågtanden.
Hm.
Me not like!
Kanske är jag måttligt tröt på den eller så beror det på att det låter så smutsigt och orent om den!?
Skulle jag fått välja så så skulle ljuden vara mer raka och klara om du hajjar.
Tänk dig ett par ljusstrålar som flyter som sedan markeras med en duns.
Ha, nu vart det flum.
Iaf, det jag menar är att det skulle nog låta bättre med rena och raka ljud.
"Are you redy?" Fint.Ja, 1995 kanske?!
Om du skall ha vocals i spåret så hitta något unikt eller spelain dessa själv!
// Thomas
Mr T:
--- Citat från: Lådan skrivet 15.04.2007, 10:52:21 ---Okey.
Snyggt jobbat på vissa delar!
Pumpet är soft, men skulle vilja ha kaggen/kicken mjukare och rundare om du hajjar.
Sedan har vi sågtanden.
Hm.
Me not like!
Kanske är jag måttligt tröt på den eller så beror det på att det låter så smutsigt och orent om den!?
Skulle jag fått välja så så skulle ljuden vara mer raka och klara om du hajjar.
Tänk dig ett par ljusstrålar som flyter som sedan markeras med en duns.
Ha, nu vart det flum.
Iaf, det jag menar är att det skulle nog låta bättre med rena och raka ljud.
"Are you redy?" Fint.Ja, 1995 kanske?!
Om du skall ha vocals i spåret så hitta något unikt eller spelain dessa själv!
// Thomas
--- Slut citat ---
Har försökt få en annan bas, men hittar verkligen ingen annan än denna sågtand som passar in eller som ger samma tryck. Det är dessutom ett ljud ur Nexus så att försöka skruva om själva ljudet är ju lättare sagt än gjort. Tips på bra synthar med skruvvänliga knappar mottages tacksamt.
Alla vocals i låten ska bort så fort jag hittar några bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida