Forum > Demolåtar

Turn off your television - Sunset

<< < (3/3)

Yllet:

--- Citat från: Emulator skrivet 01.12.2008, 00:11:45 ---håller med wernis. några fraser här och där, gärna nåt enkelt och upprepat bara. blir kanon, riktigt skön feel i denna!

--- Slut citat ---

Bra tanke de där med lite fraser, det e väl bara o ge sig ut på nätet och hitta diverse passande fraser då  :blink:. Vidare undrar jag om kaggen ligger för starkt, är som sagt inte helt hemma på denna typen av musik. Men har fått för mig att kaggen bör vara ganska central i alla fall?

/Jon

oceanmusic:
Oj, detta var skönt! :)
Absolut en röstsampling på detta, sedan är du hemma i mina öron! Sk*tkoolt detta, gillar chill.  :)

Tokai:
Inte min typ av musik precis men gillar harmisarna. Jag har dåliga referenspunkter för sånt här, det närmaste jag komma är 70-tal och 10cc. "Gammal man gör så gott han kan". Visar på att du har intresse att bredda ditt tidigare skickliga musikskapande. Men här får du dock inga goda tips från mig, tyvärr.

Eddi:
16-delssynten är lite lång o lite hög håller med om att lite samplade fraser skulle vara kul i denna. I övrigt gillar jag kompositionen mycket men inte slutet.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion