Forum > Demolåtar
Turn off your television - Sunset
Yllet:
Nu när jag dragit igång livebandet, som förövrigt fick heta Sweet Water Pirates, så känner jag att jag måste ha ett sidoprojekt, bara för att syssla med nåt helt annat: Turn off your television får det heta tillsvidare :)
Fick idén igårkväll om att göra en "konceptskiva" med lite chilloutfeeling. Detta är helt nytt för mig, så ni är välkomna att såga på. Idén är en serie låtar med tema morgon till kväll. Har lite tankar på att slänga in en tjejvocal, men vet inte om jag vill ännu :D
Har använt en 909 som grund för alla beats, sen blandade synthar, samplingar och livegitarrer.
Version 4
Tightare bas, lite nivåjustering, fade out
[mp3=200,20,0,left]http://jon.rinneby.se/test/sunset4.mp3[/mp3]
Wernborg:
Plus:
Skön chilloutfeeling i detta. Snyggt med gitarr i sånt här.
Minus:
Trummor funkar dock inte alls. I första delen känns dom traditionellt spelade fast med 909-ljud bara. I andra delen haltar dom mer än lovligt. Förstår att du letar efter en variation där, men det funkade inte heller för mig tyvärr. Å andra sidan har jag inte några konkreta tips på hur man gör trummor i den här genren så jag kanske är fel man att såga, men men...
MaxB:
Njae, jag gillar en hel del i början och senare men den entoniga tonen samtidigt som trummorna spelar så att de liksom stoppar upp - innan en gitarr hörs - känns i mina öron för struttigt.
Jag tror på idén och att du arbetar vidare på den!
Yllet:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.11.2008, 13:45:43 ---Njae, jag gillar en hel del i början och senare men den entoniga tonen samtidigt som trummorna spelar så att de liksom stoppar upp - innan en gitarr hörs - känns i mina öron för struttigt.
Jag tror på idén och att du arbetar vidare på den!
--- Slut citat ---
Kan du specificera mer exakt hur du menar med trummor och gitarren, tid på spåret.. :) Verkar som det ska va andra trummor hur som helst. heheh
Yllet:
Ny version uppe. Tog och fixade till trummorna, till det bättre hoppas jag...
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida