Forum > Demolåtar

Wisteria Lane - Off The Record

(1/3) > >>

kungenavparis:
LÅTNAMN: Off The Record
ARTIST/GRUPP: Wisteria Lane
GENRE: Post-Hardcore/Metal/Rock
KOMPOSITÖR: Mattis
PRODUCENT: Mattis
Ev. Medverkande: Hannes Almén på bas
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Har precis fått inspelningsgrejer och någon efterfrågade ett smakprov. Spelade in den här igår. Ska lägga sång/skrik i veckan. Baskaggen ska låta fejkad, det här till genren, men sen kan man förstås tycka att det är ett fult ljud. Den är inspelad i Cubase och "mastrad" (LPF + multibandcompressor) i WaveLabs. Introdisten är lite ful men det här ska vara låt nummer två och det ska "rinna över" från den förra låten. Virveln låter kakburk men det är lite tanken det också.

http://mattis.erngren.googlepages.com/Wisteria_Lane-Off_The_Record.mp3 (4,5 mb)

Schecter:
Oh shit!  :wub:

berra_-:
låter ju fint det här (: sitter på laptop med skithögtalare så kan inte säga så mkt om själva ljudbilden. Men grym gitarr och trummorna låter ju ganska schysst tycker jag. Och Wisteria lane är ju min favorit gata också  :lol: :wub:

hoppas du är nöjd med det du köpt (:

Fredrik Karlsson:
hmm!

Läste precis i en annan tråd att du nyss fått din utrustning hur i h....lv.te kan man göra en så pass bra inspelning på så kort tid?
Blir avis tog mig säkert en månad att bara få liv i skiten plus en massa läsande, hur som helst en bra låt som förmodligen blir ännu bättre med sång.
Märkligt nog har jag inget direkt att klaga på när det gäller ljud och ljudbild att det låter så här bra på första inspelningsförsöket betyder väl då att du är nästa Bob Rock eller nåt om ett par år.
 :)

valdez:
Intressant!.. :D
Blir spännande att höra hur sången kommer att låta till detta!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion