Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat 1up, Wang Jing - Snus e gott!
Dividend:
LÅTNAMN: Snus e gott!
ARTIST/GRUPP: D1CC (Dividend, 1up, Chinaman, Chinagirl)
GENRE: Chipmusik-reggae
LÅTLÄNGD: 5:19
KOMPOSITÖR: Ursprungslåten komponerades av Dividend när han var 13-14 år och 1up gjorde reggea och chip av den 2006
PRODUCENT: 1up
EV. MEDVERKANDE: Dividend och Wang Jing på sång! (poesin skriven av Dividend)
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
Jag sjunger, men vi behöver en sångare, inte en Dividend.
Wang Jing (en flickvän i Kina) sjunger på slutet och snackar kinesiska. (Kallar mig Erik (mitt andranamn), eftersom kineser inte kan uttala Per, på ett vettigt sätt. ;)
Rätt charmig och glad låt om snus!
Vad anses? :)
mahan:
ÅÅÅÅOOOOKkkei!!
äNTLIGEN REAGGAE! :D
hÄRLIGT. HIMMELRIKE... MANDOMSPROV...
Fixa de där sjungandet, låten gungar helvetes bra, men den svenska delen är icke tillräckligt "övertygande"... Japan is OK...(förstår ingenting) Alltså mera intensitivitet i svenska delen, annars blir det blott parodi. :)
Men kanske de e det som du söker... who knows? :)
....
h. Johan
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 09.04.2007, 02:49:28 ---ÅÅÅÅOOOOKkkei!!
äNTLIGEN REAGGAE! :D
hÄRLIGT. HIMMELRIKE... MANDOMSPROV...
--- Slut citat ---
Caqps lock fastnat eller? ;)
--- Citera ---Fixa de där sjungandet, låten gungar helvetes bra, men den svenska delen är icke tillräckligt "övertygande"... Japan is OK...(förstår ingenting) Alltså mera intensitivitet i svenska delen, annars blir det blott parodi. :)
Men kanske de e det som du söker... who knows? :)
....
h. Johan
--- Slut citat ---
Jag vet inte. Frågade 1up om han ville sjunga in en ny version, men icke. Gammalt material. MAN SKALL SE FRAAAAAAAAAMÅT!!!
(Snart kommer det ultimataste mästerverk av D1CC ni kan tänka er)
Bäva!
1up:
Titeln "Snus är gott" sätter väl lite grand tonen för låten. :D Men önskvärt vore ju en version med lite mer seriöst betonad sång. Men då blir det kanske inte lika roligt?
Kul att Dividend lade upp denna pärla. Så skön att lyssna på, och förstås snyggt komponerad i unga år av Peeeer. :)
Låt oss ha en liten kort röstning! Dividend föreslog att vi skulle skicka in låten till Swedish Match! Bu eller bä?
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 10.04.2007, 02:48:19 ---Titeln "Snus är gott" sätter väl lite grand tonen för låten. :D Men önskvärt vore ju en version med lite mer seriöst betonad sång. Men då blir det kanske inte lika roligt?
Kul att Dividend lade upp denna pärla. Så skön att lyssna på, och förstås snyggt komponerad i unga år av Peeeer. :)
Låt oss ha en liten kort röstning! Dividend föreslog att vi skulle skicka in låten till Swedish Match! Bu eller bä?
--- Slut citat ---
Det var inte jag, det var ERik.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida