Forum > Demolåtar

mahan - Somethimg New

<< < (2/3) > >>

mahan:
o en BUMP med ny version , inklusive sång! :)
Kolla första inlägget...

h.  Johan

Wernborg:
Hela ljudbilden känns lite dov. Syntmunspelet går bort, ta nåt annat ljud.
Sången lider också av dovhet i alla fall i min lyssning. Skär lite bas och addera diskant kanske?

Fint gitarrlir, men jag hade nog skitat till ljudet bara lite. Låten tuffar på och det händer inte så hemskt mycket, då kanske lite elakare gura kunde komma till pass. Bra basspel.

Inte min påse direkt, kommer att tänka på Chris Rea och många gillar ju honom, men inte jag.

Bra hantverk! (Lite kort va?)

lonewind:
Hej!

Kul att höra något från dig. Tror inte jag har gjort det förut.

Det låter fint och genomarbetat. Tyvärr är det här väldigt långt från min smak på musik och jag kan nog därför inte komma med någon vidare feedback. Känner mig därför usel då du varit flitig i mina trådar.  :(

DåligtGehör:
Låten har en  härlig stram melankonisk känsla. SKulle väl också kunna säga att den är  en bit från vad jag brukar lyssna på, men likväl så tycker jag den har det som fångar en.

Dock tycker jag inte du skall köra dragspelet tillsammans med sången där i början. Kör det som ett intro & mellanspel istället. Däremot är det snyggt när dragspelet spelar med "That life, is hard...".

Gitarren är med lite för ofta. Ransonera lite så blir det ännu effektivare när den väl spelar.

Efter gitsolot ca: 2:02 tycker jag du skulle kunna använda dragspelsprylen igen. Eventuellt ihop med att gå ner i intensitet ett slag, då jag tycker låten skulle må bra av det istället för att bara tugga på igen. Kanske släppa trummor och bara kompa försiktigt några 4-8 takter.

Harmonica mike:
Dragspel å dragspel..herregud!

Det finns ju munspel :P Lite sent å kolla tonart dock,för å se om jag har nåt som passar..

Skön låt Johan,bra lirat åxå.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion