Kontrollrummet

Enkel hemmastudio för under 4000:-

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

grattis på det!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Tack. Jag återkommer med hur långt allt tar, både att få hem och funka. Kan säkert vara användbart för andra nybörjare.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
lägg gärna upp nåt du spelat in sen  B)
Hälsa sa Hellsa


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Nu har prylarna kommit och är installerade. Jag stötte förstås på ett par problem. Det första var att försöka använda mitt gamla ljudkort, Realtec, som utgång och det nya som ingång. Anledningen till detta var att det nya kortet hade två teleutgångar och från mina högtalarare är det en minitele och jag hade inte ork att köpa hundra konverterare. I Cubase kunde jag bara välja en drivrutin så jag försökte med ASIO 4 All, där man kunde välja in- och utgångar bäst man ville. Tyvärr fungerade det inte ihop med Cubase som bara gav mig "Not Connected" som ingångar. Det blev till att köpa konverterare ändå.

Att komma igång med inspelningen gick rätt fort efter det. Jag linade först via min Marshall Valvestate-top men kom snabbt fram till att det blev snyggare med en ren signal in och sen Guitar Rig's "Gratifier". Spelade in en låt igår och en polare kom förbi och drog in basen, kan lägga upp resultatet på demosektionen.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Nu har prylarna kommit och är installerade. Jag stötte förstås på ett par problem. Det första var att försöka använda mitt gamla ljudkort, Realtec, som utgång och det nya som ingång. Anledningen till detta var att det nya kortet hade två teleutgångar och från mina högtalarare är det en minitele och jag hade inte ork att köpa hundra konverterare. I Cubase kunde jag bara välja en drivrutin så jag försökte med ASIO 4 All, där man kunde välja in- och utgångar bäst man ville. Tyvärr fungerade det inte ihop med Cubase som bara gav mig "Not Connected" som ingångar. Det blev till att köpa konverterare ändå.

Att komma igång med inspelningen gick rätt fort efter det. Jag linade först via min Marshall Valvestate-top men kom snabbt fram till att det blev snyggare med en ren signal in och sen Guitar Rig's "Gratifier". Spelade in en låt igår och en polare kom förbi och drog in basen, kan lägga upp resultatet på demosektionen.

Gör det !  :) Lycka till i fortsättning och grattis till världensroligaste hobby! : D
Hälsa sa Hellsa