Forum > Demolåtar

Follow me

<< < (7/8) > >>

DåligtGehör:
Gediget hantverk absolut och en bra, på många sätt riktigt fräck låt. Ändå saknas lite djävlar anama, lite överaskningar, som någon sa ta lite mer risker. Något som lyfter den över mängden.

Sångmässigt och melodin. Bra.

Grundkompet helt ok men bitvis för fegsnällt. Låt det explodera och överaska ibland.

trummorna kunde vara mer spännande.

Lägg på nåt som inte är typiskt synt: Coolt bitskt blås, sparsamt lagt hade kunnat låta riktigt fräckt. En lätt rytmisk gitarr...

ynot:
fan om jag inte kört igång låten skulle jag tro att det var radion....p3 att its best..
litte roddyn vibs på sången (duktig tjej där) .... posetivt menat  ;)
fan skit bra ,,, inte min musik så där man man uppskattar ju bra hantverk lixsom
lite hårt övre mellan register bara ,, det enda som stör lite ...

tony

kungenavparis:
Riktigt riktigt jävla bra! Har du skrivit sången också?

Larsson:
första gången jag hörde den tänkte jag "är det robyn som ajunger?"
det finns vissa likheter!! :)

Exil:

--- Citat från: kungenavparis skrivet 05.05.2007, 15:49:06 ---Riktigt riktigt jävla bra! Har du skrivit sången också?

--- Slut citat ---

Jag ösnkar jag hade, men tyvärr inte. Allt credd för melodin till Lisa som sjunger, men stämmorna har jag varit med och gjort. Hon är väldigt duktig och vi jobbar bra tillsammans. Idag började vi spela in på en ny låt också. Den verkar kunna bli riktigt bra den med.

Larsson: ja det är väldigt likt robyn, det är nasalt och gällt hehe.

Dåligt gehör: ja absolout skulle man kunna utveckla låten mycket mera med mer spännande trummor och något som ger den en egen touch. Dock lägger jag inte ned så mycket mer energi på låten i sig eftersom det bara är en demo och skivbolaget kommer ändå prodda om den om de nappar. Om de inte gör är det en annan femma, då kommer jag leka vidare.

ynot:Tack så mycket? okej hårt över mellanregister? Jaja jag är ingen gud på att mixa hehe.

Kenta K: Kul att låten blir sparad, akta så du bara inte ramlar av stolen ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion