Forum > Demolåtar
Follow me
Light Head:
Jag skulle vilja lägga ihop Lådan's och Duden's kommentarer.
Det är ett snyggt sound! Men låten i sig känns tråkig. Nu blir det kanske bättre drag när du får på sången, så den ser jag verkligen fram emot att få höra! Som det är nu upplever jag låten som lite seg. Gör den till en 6-7 minuters variant, när du är klar så "samplar" du om den till en låtlängd på 4 minuter, borde få upp tempot en del.. ;-)
Jag saknar någonting som gör så att jag kommer ihåg låten. Det som finns kvar nu är bara leadsyntens rythm (inte melodi alltså).
Hoppas att du inte tycker att jag sågat dig fullständigt! Det är snyggt och soundet är bra! Finns utrymme för sång. Så det kan bara bli bättre och då är du nog uppe på en lämplig nivå för bolaget.
MrPhil:
Med riktigt bra spelade akustiska trummor o en eller två gitarrer till detta blir det ganska Promemoria anno 1998 :D Men kör inte den varianten, skivbolaget kommer bli tveksamma.... ;)
Det som inte känns så kul är egentligen trummorna - mest soundet som känns stelt/tråkigt. Där skulle faktiskt live-trummor kunna göra susen om du hittar rätt trummis med rätt sound. Annars får du väl hitta loopar eller andra ljud bara. Kan hålla med dem som tyckt att produktionen inte är så spännande. Men radiopop är sällan det - på ytan iaf. Trallvänligt o glatt är det.
Det som i slutändan kommer avgöra låtens öde blir förstås sångmelodin.
Exil:
--- Citat från: MrPhil skrivet 24.04.2007, 17:23:00 ---Med riktigt bra spelade akustiska trummor o en eller två gitarrer till detta blir det ganska Promemoria anno 1998 :D Men kör inte den varianten, skivbolaget kommer bli tveksamma.... ;)
Det som inte känns så kul är egentligen trummorna - mest soundet som känns stelt/tråkigt. Där skulle faktiskt live-trummor kunna göra susen om du hittar rätt trummis med rätt sound. Annars får du väl hitta loopar eller andra ljud bara. Kan hålla med dem som tyckt att produktionen inte är så spännande. Men radiopop är sällan det - på ytan iaf. Trallvänligt o glatt är det.
Det som i slutändan kommer avgöra låtens öde blir förstås sångmelodin.
--- Slut citat ---
Sången är lagd och jag håller på och mixar sången just nu, En mix kommer upp under kvällen :)
Exil:
Sådär en mix med sång är uppe nu.
Wernborg:
Bra jobbat. Lite Britney (sångmässigt) möter September. Riktigt stor hitpotential tror jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida