Forum > Demolåtar
Follow me
Exil:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.04.2007, 23:15:53 ---Skriver och lyssnar.....
Maffigt sound. Gillar det :) Pianot i intro är tungt och syntljudet som tar över är fett. Tunga trummor, men tycker att hihaten är för fnissig på nåt sätt. Blir det kulturkrock med med autentisk hihat? Virvel får gärna komma upp i volym lite.
Handklappen är otroligt fånig där i mitten tycker jag.
Basspelet är helt underbart och ljudet sitter som en sportmössa.
MEN...... du måste få på sång på detta. Nu är det bara ett komp och ingen färdig låt. (Men det är ju jag.....)
Bra jobbat som attans!! // wernborg
--- Slut citat ---
Tack! Kul att höra att det verkar gå hem, då jag gjort allt väldigt hastigt både arret och mixen mitt i natten =)
Handklappen är kanske lite fånig ja, men jag ville ha någon utfyllnad och lite variation därför la jag den där. Men får se vad jag gör med den. Hihaten är en 909 hihat just nu kanske lite fnissig ja =) men jag tycker den passar rätt bra till stilen men kan se över det.
Sång måste på absolut :D Förhoppningsvis blir det på lördag om sångerskan har fixat någon text då.
Tack för all feedback!
DjViss:
Jag får lite sent 90-tals vibbar av det här. Låter som en instrumental version av något som skulle kunna komma från Drömhus-skivan typ :) Vet inte om d e bra eller dålig kritik men det var det första jag tänkte på.
Som föregående talare har sagt är basen klockren, svänging och tajt.
Blir intressant att lyssna på med sång oxå.
Lådan:
Mysigt.
Låter radiovänligt!
Påminner lite om e-type i melodin på nått vis.
Tjejsång skulle vara grymt.
Vad gäller mixen så tycker jag det håller.
Gilar pianot och dom housiga effekterna som kommer lite här o där.
Snyggt *häng" där på början av slutet.
Ända jag skulle kunna tycka är lite halvtrist är den där hihatten som lixom piskar i samma takt hela tiden, men men, well detta var snyggt, rent o lär bra, helt enkelt!
// Thomas
Duden:
Jobba mer med dina trummor! Låten är helt utan framåtdriv, sånt som man fixar med lite flåsiga hihats (3-7-11-15 räcker inte!) och sextondelsaction.
Produktionen är duglig demo men det saknas teknisk finess och lite risktagande. :)
Låtmässigt upplever jag att det händer rätt lite här, samma vända går runt runt och för att hålla intresset uppe krävs mer än bara leadsång ovanpå.
Syntstabsen är trevliga, ö h t är syntljuden helt ok. Håll fast vid dessa och ditt sinne för hookga riff, sen är det bara att öva upp dina skills på trumprogrammeringen och arrande. :)
Exil:
Intressant att få lite "dålig" kritig också. Jag förstår precis vad du menar. För att låten ska lyftas ett snäpp till så behövs mycket mer jobb med trumprogramering absolut, och med hela mixen. Men jag kan inte prodda bättre än detta för tillfället och det är tänk som en demo till skivbolaget för att se om de nappar.
Jag lär mig ständigt och tack för alla tips! Det är också klart nu att sångerskan ska lägga sång nästa helg så förhoppningsvis kommer en verison med sång upp inom en vecka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida