Forum > Demolåtar

Follow me

(1/8) > >>

Exil:
Nu har det lagts sång på låten och jag tror det skulle kunna bli riktigt bra med en bättre produktion och vättre sångerska. Vi fick sänka låten en hel sekund, och basen blev lite grötigare då. Ska se över det. Men som sagt det här är ju mer en demo till skivbolaget så de kan få sig en bild av hur låten skulle kunna vara. De proddar ju upp den om de är intresserade.

http://www.speedyshare.com/847291831.html

mahan:
Well well...nais beat! :)

Det här e tydligt nåt eget, ganska personligt skapande, Laikit!
Härligt gungande, kunde töja låten till 6-7 min. clubversion utan problem!

mera sånt! :)

h. Johan

Exil:

--- Citat från: mahan skrivet 08.04.2007, 22:23:03 ---Well well...nais beat! :)

Det här e tydligt nåt eget, ganska personligt skapande, Laikit!
Härligt gungande, kunde töja låten till 6-7 min. clubversion utan problem!

mera sånt! :)

h. Johan

--- Slut citat ---

Tack! Ja den kan absolut förlängas, men eftersom skivbolaget är ute efter hittar, försöker jag hålla låten runt 3-4 minuter.

Kul att du tycker att det är något eget :)

Emulator:
ett ord som säger mycket här: behaglig.

Jag pendlar mellan att bara tycka "mainstream" om detta  och att faktiskt hålla med mahan att det är eget.

det ÄR eget, en personlig touch i denna genre som annars låter rätt standardpresetmässig (hum) normalt.

Detta är..just behagligt :)

lyssnat några varv och det är väldigt skönt att ha i bakgrunden,

saknar inget egentligen som det är nu....

Exil:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.04.2007, 01:02:59 ---ett ord som säger mycket här: behaglig.

Jag pendlar mellan att bara tycka "mainstream" om detta  och att faktiskt hålla med mahan att det är eget.

det ÄR eget, en personlig touch i denna genre som annars låter rätt standardpresetmässig (hum) normalt.

Detta är..just behagligt :)

lyssnat några varv och det är väldigt skönt att ha i bakgrunden,

saknar inget egentligen som det är nu....

--- Slut citat ---

Såklart är det lite mainstream eller ja mycket! Tanken är ju att det ska vara en hitlåt som ska kunna gå på radion, och därav mainstreamtouchen. Men jag leker mig fram väldigt mycket och är väldigt ny i denna genre. Lyssnar heller inte mycket på den, och därav kan det nog kanske finnas något eget. Hur man mixar denna genre vet jag knappt något om heller, utan kör på det jag tycker låter bra

Behagligt låter som något positivt iaf =), och om jag har lyckats skapa en standardpresetmässigt sound så är jag nöjd ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion