Forum > Färdiga produktioner

mahan - VART FÖRSVANN DU DÅ

<< < (6/8) > >>

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.05.2007, 14:22:41 ---Jizes vilket drag,höll på att blåsa av stolen! Hela fisket kunde ju ha blivit spolierat :D

Nåväl,det låter bra detta med mycket attityd.Sköna guror å bra sång. Hittar inget negativt så det blir bara ovationer - stående! Törs inte sätta mig igen förrän låten är klar :lol:

Offside info: Varit på glasbanken å hämtat mig en sån där grunka..Fick en av en polare också,för att jag lånat ut PA:T..Så nu blir det fest!

Cheers mate!

Micael

--- Slut citat ---

Tack o lov, Tack o skål!
TAck för lyssningen :D

Så fisken går fri ida o imorron ;)

h.  Johan

tsmalmbe:

--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2007, 11:12:26 ---Detta kan definitivt inte låta EZ, eftersom det är skruvat med AD. Använder två kanaler till virveln, en komprimerad o en dirkt ut från AD. KAnske lite för mycket kompresion, tar bort det där 8kHz?

--- Slut citat ---

Det låter som väldigt mycket virvel i OH:n, vilket jag associerar med EZ. När man blandar de där starka rumsljudet som kommer från trummorna med ett annorlunda men starkt rumsreverb blir det lite grumligt.

Prova skära frekvenserna på de olika kanalerna: t.ex ta bottnet från den som kommer direkt, och toppen från det som du komprimerat.

Lopass och hipass kanske kring 500hz?

Bara gissningar.

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 11.05.2007, 15:22:43 ---
--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2007, 11:12:26 ---Detta kan definitivt inte låta EZ, eftersom det är skruvat med AD. Använder två kanaler till virveln, en komprimerad o en dirkt ut från AD. KAnske lite för mycket kompresion, tar bort det där 8kHz?

--- Slut citat ---

Det låter som väldigt mycket virvel i OH:n, vilket jag associerar med EZ. När man blandar de där starka rumsljudet som kommer från trummorna med ett annorlunda men starkt rumsreverb blir det lite grumligt.

Prova skära frekvenserna på de olika kanalerna: t.ex ta bottnet från den som kommer direkt, och toppen från det som du komprimerat.

Lopass och hipass kanske kring 500hz?

Bara gissningar.

--- Slut citat ---

Okay!
Har skruvat både hit o dit, men alltid finns det nån tusans frekvens som kolliderar. Men nog skall man väl lära sig nångång :unsure:
Dethär med frekvensskärning behandlades ganska sparsamt under min skoltid, så det går lite trögt här, lite åt gången.
Tackar igen för råden :)

Wernborg:
Sånt här är kul att spela, men jag behöver nog ett par öl innanför västen, en glad folkskara och nerspydd campingplats för att gå igång.

Fint gitarrljud.
Sången skulle jag vässat till, torrlagt och ökat i styrka något.
Trummor passande för genren, men lite diffus virvel. Lite mer bett där. Låter som hihaten hickar till vid 0,09.

Gott / Stefan

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.05.2007, 00:44:36 ---Sånt här är kul att spela, men jag behöver nog ett par öl innanför västen, en glad folkskara och nerspydd campingplats för att gå igång.

Fint gitarrljud.
Sången skulle jag vässat till, torrlagt och ökat i styrka något.
Trummor passande för genren, men lite diffus virvel. Lite mer bett där. Låter som hihaten hickar till vid 0,09.

Gott / Stefan

[/quote

Tackar för det Stefan!
Behövs ofta öl att stå ut med dessa :D
Glad att det inte ställde till några värre psykiska problem :lol: :P :D
Tack för lyssningen,

h.  Johan
--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida