Forum > Demolåtar

Cykeln - Ormvisa v3 (tjockare git?) med Harmonica Mike

<< < (7/8) > >>

cykeln:
Divi
Häftigt att du tycker att det låter som det!  :D (inte hört låten tidigare) En hårdrocksvisa alltså!
Jag kontrar lite med att jag tycker att introt lät väldigt Dividendigt  :D
Tack för att du lyste upp i kunskapsmörkret!

------

Ni som tyckte att gitarren lät tunt, för mycket och vasst reverb på den och sången

Tacksam om ni bara kort kan säga om det blivit något bättre vad gäller det.

Rattlesnake:
Jag sitter med krappiga lurar på ett hotellrum och lyssnar, så mixen kan jag inte riktigt bedöma, men det låterhelt OK här...

Tycker låten är intressant från början till slut, en klassisk berättelse som egentligen är helt omöjlig att stänga av, man måste ju höra slutet. Och resan blir skön, för det finns variation. Mellotronerna ger stämning, och dragspelet lite nostalgiskt vemod. Pianot och trummorna är väl ingen dum idé, men de låter stela och simpla, jag menar inte att de låter illa, men känslan är inte alls i samma klass som resten av instrumenteringen.

Snygg tonsättning, den passar verkligen ypperligt till texten. Intressant hur tonerna ibland bara kan falla på plats när man ser en text. Och jag tycker de faller lite annorlunda då, än när man bara plötsligt upptäcker melodier i huvet.

cykeln:
Rattlesnake
Ja man har ju börjat förstå att det måste låta ok i alla möjliga uppspelningssammanhang så det var ju bra.
Vad kul att höra att den låter intressant - Tackar!
Du har rätt i pianot och trummorna - här märks min begränsning tydligt.
Härligt att du tycker att tonsättningen passar till texten - det är ju egentligen det allra viktigaste!
Ja det här med hur toner , melodier bara dyker upp är märkligt. Det trista är att ibland dyker inte något upp.
Stort tack för dina ord!

equality:
Gitarrerna låter bättre, mer i samma rum nu. Inte för jag måste racka ner på nåt, jag tycker du har lagt ett jättebra jobb på denna och melodin är snygga och passar utmärkt. Jag bara så svårt för pianoljudet. Kan du inte låta dragspelet låta köra hela avsnittet eller försöka få till en bättre pianoplugg?

Åsa:
Kanonbra! Och så kommer det ett "men.."  ;) Jag håller med Eq om pianot, faktum är att jag tycker låten klarar sig helt utan pianot, det passar så otroligt bra med dragspel, munspelet och de andra instrumenten.  Känns så rätt i låten.

En riktig Cykeln-visa, ja det är positivt menat!
En helt egen stil, sång som passar perfekt till dina visor, du är jätteduktig helt enkelt  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion