Forum > Demolåtar

Cykeln - Ormvisa v3 (tjockare git?) med Harmonica Mike

<< < (6/8) > >>

cykeln:
Åsa
Tack för det - "Cykel-visa" ! Jag tar det som något positivt - att det är något eget?

Tokai
Ja visst är det en bra dikt!
Tanken med musiken till denna var att följa vistradtionen. Dock är det ju inte så kul om den låter om en massa andra  :mellow:
Kanske någon av de andra i projektet har lite andra, mer spännande harmonier - "Sub luna"?

mahan
"Strålande vismakare" - det kan jag leva på ett bra tag - Tack!
Kul att rösten passar och att arr och akkelir är ok.
När det gäller mixen blir jag lite nyfiken - hur skulle jag kunna göra annorlunda när det gäller panoreringen - har inte så mycket kunskap om detta (obefintlig). Och gemensam reverb på slutmixen - något sådant har jag aldrig gjort - har mycket kvar att lära.
Tack för synpunkter! Ja det finns ett antal EAK på kö i agendan.

---
Lägger upp en ny version där jag har försökt ge lite mer fyllighet åt gitarren samt minskat på reverbet på denna samt sången som oxå fått någon slags deesser på sig
Är det åt rätt håll eller har jag skruvat fel?

equality:

--- Citat från: cykeln skrivet 22.01.2009, 21:24:03 ---...Menar du sista strofen på sista versen - eller sista strofen på alla verser?...

--- Slut citat ---

Sista strofen på sista versen.

Dividend:
Snabbcomment bara.

Den här får mig att leta upp en gammal vinyl med Ruben Nilsson i detta nu.. Poeten var tydligen EAK och inte Ruben/cykeln, som jag trodde i förra kommentaren :) Den mannen gjorde många fina dikter han! Försökt några som funkar till en överdrivet svulstig melodislinga jag har liggandes, ännu utan resultat. Får väl bli nåt högtravande som Tegner eller dylikt ;)

Bra visa, och schysst munspel som fyller i..

Dessutom låter det som om Enter Sandman skall dra igång på första plonken på gitarren :D

Bra jobbat!

cykeln:
eq
Ok, sista på sista, ska lyssna och se hur det blir - Tack!

Divi
Kul att du gillar den!
Enter Sandman  ehh ... vem/vad är det .. upplys en okunnig själ
Tack!

Dividend:
Enter är en känd låt av metallica från den svarta skivan. Som jag inte lyssnat på på evigheter, kanske blandar ihop det..

http://se.youtube.com/watch?v=1QP-SIW6iKY

(den jag hittade som lät bäst, med intro av morricone ;)

Inte så likt men bara just de första 1-2 anslagen :D

Jaja, dödade några minuter iaf :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion