Forum > Demolåtar
Cykeln - Ormvisa v3 (tjockare git?) med Harmonica Mike
egghuvud:
Hej hopp. KUl med En Karlfeldt låt. En av mina Svenska favoriter, även om bland kan reta sig på hans Fridolin. Snyggt arrangemang. Men ett väldigt vasst refverb. Hörs tydligt på essen. Antingen får du mjuka reverbet eller deessa lite. Håller med om gitarrljudet också Låter lite tunnt. BEhövs lite mer djup och botten. I övrigt är det lysande. :)
cykeln:
Wernborg
Fin visa. Ljudet på den akustiska gitarren låter väldigt "billigt" i brist på bättre uttryck. Lite som kassettradioinspelat... Tunnt och för mycket rum (för min smak vill säga)
Kontrabasen helt underbar.
Lagom välbekanta tongångar också.
Tack, det var kul att höra! Det första alltså.
Det andra var en rejäl sågning - här har man slängt ut en massa lappar på en Mac, ljudkort, Logic och mikrofon när man kunde ha nöjt sig med den Sony tcm-2 cassette-recorder jag har i min ägo - surt :D Men tack ändå - värdefullt att få höra - ska se vad jag kan göra.
Ja tongångarna är väl till hälften stulna och till hälften lånade. :)
Emulator
riktigt genuint och bra tycker jag.
Allt klaffar Möjligen...kankse något annat än trummor? tyckte den egentligen klarade sig så bra utan...fast....ja. kanske är bäst såhär
Tack för det!
Ja det här med trummor är ju en förbannelse - tycker att de måste väl till, det men det blir bara ett rassel
Harmonica mike
Jag tycker nya arret blev kanon.
Kul att jag fick vara med Stefan.
Mvh
Micael
Tack Micael!
och jag är glad att du ville vara med - hoppas mina klipp är OK?
equality
Oj vad bra det blev! Vilket schysst arr med högra lutan, flöjten och Mickes munspel. Kontran yes! Samplad? Reason?? Och de successiva påläggen. Schnyggt.
Aningen hårt ljud på gurorna som sagt och sjung gärna helt solo till gitarr på sista stroferna!
Vilken kanonplatta det kommer att bli cykeln! Måste bara ut!
Vad kul att höra - Tack!
Kontran följde med Logic.
OK ska se vad jag kan göra åt ljudet på gurorna
Menar du sista strofen på sista versen - eller sista strofen på alla verser?
Tack igen!
oceanmusic
Snyggt! Bra hantverk. Alldeles jättebra i sin genre misstänker jag. Det är dock en genre som jag är helt obekant med, så mer omdöme än så här blir det inte.
Tack - "Alldeles jättebra" räcker gott som omdöme för mej :D
egghuvud
Hej hopp. KUl med En Karlfeldt låt. En av mina Svenska favoriter, även om bland kan reta sig på hans Fridolin. Snyggt arrangemang. Men ett väldigt vasst refverb. Hörs tydligt på essen. Antingen får du mjuka reverbet eller deessa lite. Håller med om gitarrljudet också Låter lite tunnt. BEhövs lite mer djup och botten. I övrigt är det lysande.
Karlfeldt ja, det är ett litet projekt jag håller på med - 3 under process och sådär 7 som väntar på behandling. Javisst finns det en hel del som känns lite dammigt men dom får vila för mej.
Ska kolla reverbet och se om jag kan mjuka, och så gitarrerna igen - hmm .. det är samstämmigt .. och jag som tyckte de lät helt ok ... fel på öronen tydligen .. :) - ska se om jag kan hitta mer botten.
Tack för fina ord och tips!
Åsa:
^_^ Jag tyckte om den här!
En riktig Cykeln-visa!
Tokai:
Grym text alltså. Musiken följer vistraditionen som den ska - för mycket tycker jag. Skulle vilja höra nåt mer spännande vad gäller harmonier. Nu tycker jag melodin låter som massa andra liknande typer av låtar - och kanske inte fel när det finns en massa andra typer av låtar som låter likadant - måste vara beprövat på nåt sätt... men som sagt, texten, jösses
mahan:
Tjou Stefan!
Du är ju en vis man, eller ska man säga visman, eller en strålande vismakare. Hur som helst så låter detta skön visa!
Din röst passar perfetto till denna genre, beundras!
Arret köper jag med en gång, snyggt ackelir och HM:s munspel sitter mitt i prick i stämningen.
Mixen kan jag tänka mig att kommentera lite kritiskare.
ackeknäppet - sångaren - ackeriffen , dom sitter lite för vanligt i ljudbilden, PAN L - PAN C - PAN R ochdom ligger lixåm lite i skillda rum, lite småpetig kommentar kanske, men det stack upp vid lyssningen, Kunde kanske fixas lite med en gemensam reverb på slutmixen.
OCh sen kunde jag tänka mig att mjuka upp eller dra ner lite på baskaggen, låter lite skarp nu... you know Obbnäsarn.. :rolleyes:
Men helheten e snygg, bra jobbat, snyggt samarbete. Kanske det finns mer på agendan... :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida