Forum > Demolåtar
Freddy - Extreme Conditions
Åsa:
Inte ett oväsen så långt mina öron når iallafall, men en massa syntar och snygga ljud :)
Detta kan jag lyssna på en hel dag, älskar sånt här, och det är både musik jag kan bli peppad och glad av eller bara flyta med till. Snyggt, jäkligt bra tycker jag det är. Hörde nån tidig version som jag också tyckte jättemkt om, nu är det bättre ändå.
JO, ett oväsen hittar jag: tid 02,36.. då kommer det in nåt ljud, i båda öronen, nån synt som klappar händerna :blink: nej jag vet inte vad jag ska kalla det men låten mår nog bättre utan dom. Störde mig iaf :D
Clemens:
Kanon Freddy!..tycker denna produktion absolut fungerar som "låt"..har tydliga melodier vilket jag tycker är en förutsättning när man skriver denna typ av musik...gillar ju sån här musik och den här förmedlar helt rätt stämning tycker jag..arret funkar kalas men kanske försöka göra lite "tydligare" genom att låta syntharna jobba på lite mer egna eqområden..Riktigt bra! B)
freddy:
Åsa: tackar, kul att du gillar. "klappljudet" är det melodin där du menar? Jag tänker nog mer på distat brass :) Gillar det ljudet faktiskt, men vi får se om fler är med dig, så får jag kanske se över det :)
Clemens: Tackar, kul att den står på egna ben. Det bråkas nog lite i mitten där i frekvensbandet, blir ofta så för mig. :D Less is more är ett koncept som jag aldrig tagit till mig riktigt. Får se om jag kan göra något åt det framöver. Hoppas det inte stör jättemycket, för jag tycker nämligen inte att det är så farligt i denna, mot andra låtar jag gjort :)
drloop: tack för kommentar. Svalt? ja, det är en bra grej får jag hoppas. :D
cykeln:
Det är som en vilsam elektronisk vagga
Melodier och rytmer som sömmlöst (inte sömnlöst) går in och ut - borde vara Smoothe Conditions
Alldeles på slutet blir det mer spännande - men då tar det slut
freddy:
--- Citat från: cykeln skrivet 22.11.2008, 12:14:39 ---Det är som en vilsam elektronisk vagga
Melodier och rytmer som sömmlöst (inte sömnlöst) går in och ut - borde vara Smoothe Conditions
Alldeles på slutet blir det mer spännande - men då tar det slut
--- Slut citat ---
Tjenare cykeln, vet inte om du gillade detta. Får känslan av att du tyckte det var lite tråkigt :)
Slutet? Menar du sista temat eller precis i slutet när det bara är en pad och lite trumma?
Tack för lyssning och kommentar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida