Forum > Färdiga produktioner

Assar - Holes in my mirror (uppdaterad 2007-04-09)

<< < (5/6) > >>

carl cadello:

--- Citat från: carl cadello skrivet 08.04.2007, 22:01:25 ---Och jag förstår inte titeln: Ass(ar)Holes in my mirror  :rolleyes:  :lol:

--- Slut citat ---
You wish ...

Nej!! här wishas inget  ;)

Hellpig:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.04.2007, 00:58:25 ---
--- Citat från: Assar skrivet 08.04.2007, 22:27:59 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.04.2007, 22:00:33 ---Hoppsan. Det var inte bra betyg för poden....
--- Slut citat ---
Eller kanske för min förmåga att ratta den ... :blink:

--- Slut citat ---

Kanske beror min uppfattning om ljudet på hur du spelar, väldigt kort och hårt. Lite som en synt som skulle uppfört sig? Eller har du klippt och klistrat.....? Blir ju lite nyfiken här nu. :D

--- Slut citat ---

+1 på det. Det låter väldigt sampling om det i alla fall. :)

Assar:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.04.2007, 00:58:25 ---Kanske beror min uppfattning om ljudet på hur du spelar, väldigt kort och hårt. Lite som en synt som skulle uppfört sig? Eller har du klippt och klistrat.....? Blir ju lite nyfiken här nu.
--- Slut citat ---
Ja, jag har klippt och klistrat, men inte mycket. Dels lite rensning av ljudskräp i mellanrummen, dels är det andra av de tre sista anslagen ersatta av en kopia av det första (om jag minns rätt, det var ett par månader sen).

--- Citat från: Hellpig skrivet 09.04.2007, 11:19:28 ---+1 på det. Det låter väldigt sampling om det i alla fall. :)
--- Slut citat ---
I o f s är det ju en sampling i den stund du spelat in det, så på det sättet har du rätt.

Assar:
Sådärja. Nu ligger det en ny version uppe (samma länk som tidigare):
http://assar.se/musik/Holesinmymirror.mp3

- Pianointrot är borta *allmänt jubel*
- 16 takters refräng borttagna (31 sek)
- Ny sång på första verserna (Tack Valdez! Uttrycket kommer dock skilja sig även i fortsättningen eftersom melodin är annorlunda på vers 3)
- Volymen på sången höjd något.

Tack för kommentarerna, alla!

Stolle:
Tokigt skön produktion!
Inser nu att jag har mycket att lära när det kommer till synthprogrammering.
Sångmelodin på, framförallt första versen, låter väldigt likt sången på nån gammal Freak kitchen låt. Låten "Jerk" från plattan "Spanking hour". Inspiration eller bara en tillfällighet?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion