Forum > Färdiga produktioner

JL - If you were me v1G

<< < (2/3) > >>

Klemme:
Nu låter det mycket bättre.

oceanmusic:
Vilken 80-talsstänkare!  :) Stämningen och sången är en i mina öron en salig blandning av Depeche, The Cure, The The, Yazoo The Human League och Visage.

Låten är kalas tycker jag. Möjligen något svajig sång i början men de lyfter sedan.

MaxB:

--- Citat från: drloop skrivet 21.11.2008, 12:36:11 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.11.2008, 12:32:38 ---Tuff låt och skönt sound. Bra röster, skönt processade. Håller med Klemme om att "introt" är lite långt. Jag fick (vid första lyssningen) ingen koppling mellan introt och vad som kommer sen. Det första i introt skulle jag vilja ha en fiffig övergång från, till sångdelen, något som ger föraning om vad som kommer sen. Kul att lyssna på sånt här!

--- Slut citat ---

Lyssnade du version 1b eller version 1G?
Jag har hakat på röster på v1G som bryggar lite bättre hoppas jag.

--- Slut citat ---

1G antar jag eftersom jag hörde röster innan sången - men rösterna gav inte mig nån föraning om vad som sen kommer...

Eddi:
Är inte riktigt kompis med introt och alla svepningar hit o dit - men resten var himla bra.
Eko

gitarrmannen:
Jag gillar detta! Sköna syntvibbar och sång ala Depeche Mode.. Men som någon annan var inne på så kändes introt för långt. Låten är så pass bra så det är nog vårt att korta ner introt. Kan ju finnas risk att många inte "orkar" lyssna igenom låten bara för att introt är så långt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion