Forum > Demolåtar
Amph Trippplets V1b
Light Head:
LÅTNAMN: Amph Trippplets
ARTIST/GRUPP: 2meterpeter
GENRE: Minimalistic techno
LÅTLÄNGD: 2.41
KOMPOSITÖR: Light Head
PRODUCENT: Light Head
EV. MEDVERKANDE: n/a
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Någon som vågar ge sig på lite tankar kring detta?
En "smal" musikform? Med stor sannolikhet så är det inte många som lyssnar på denna typ av minimalistic techno. Några av de största i genren är bl.a. Aphex Twin.
Är det någon som är väldigt intresserad av att göra en video till detta så skulle det vara väldigt intressant!
Försök att ha ett öppet sinne, och en "förstående" attityd till detta experiment.
Det är även intressant med förslag på tekniker framför allt när det gäller basgångar. :ph34r:
Dividend:
DEtta är jäkligt coolt..
Lyssnade en del på Aphex twin för några år sen. Många år sen. Finns de/han kvar fortfarande?...
Känns välproducerat, men skulle ändå vilja ha en basgång som var högre i mixen ;) för dansant är det inte :)
Snarare intellektuell förströelse, det finns en genomgående tanke här, men jag har lyssnat för lite för att ge mig på att förklara det :)
Clemens:
Så här brukar det låta när mitt Cubase hänger sig..nä! skoja bara!.. känns som en installation av något slag.. eller som det du är inne på "video"..skulle ju vara coolt med en dataanimerad historia..var ju lite popis i början av den eran att göra små korta bisarra historier..
Light Head:
Tackar Divdened!
Skall kolla på basgången.
Clemens,, du vill inte testa lite vidoeskapande??
Light Head:
Tackar Dr!
Jag skall nog försöka med lite "speaker" sång,, några tips på bra effekter för att få till en "futuristisk" röst?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida