Forum > Färdiga produktioner

Clemens- Rörd av en ängel

<< < (7/8) > >>

Clemens:

--- Citat från: SYNTH skrivet 28.11.2008, 23:49:54 ---Vad mycket vackert sjungit gillar det här snyggt! B)

--- Slut citat ---

Tackar! :)

Clemens:

--- Citat från: freddy skrivet 30.11.2008, 11:46:02 ---Tror inte jag har kommenterat denna förr, så tänkte fixa den biten ;)

Psalmer är lite svårt, får lite frälsningsarmén-vibbar och så, det är mest jobbigt, hehe. Utöver detta så är det kanon. Paula sjunger hur bra som helst, jag tycker hon låter som tagen ur en Disneyfilm - musikal.

Så låten har jag inte så mycket till övers för, men jag tror ni skulle kunna knåpa ihop något sjukt mycket roligare och finare tillsammans, något clemens-skrivet. Jag vill höra mer!

Sammanfattningsvis:
Det är fint och vackert, väl framfört. Men inte min kopp te, ser dock potentialen i detta. Bra jobbat! 

--- Slut citat ---
" You can´t please them all"   :) men förstår vad du menar..känns kanske lite för präktig och "psalmig"?
nåja..blir något annat nästa gång kanske..Tack för lyssning!

stensdotter:
Håller med gänget - det här kan bli en liten smygarhit :-) Kanonbra röst!!! Paula skulle kunna röra sig lite mer runt melodin om du förstår vad jag menar. Skulle gärna höra ett något fylligare arr faktiskt, det är ju som sagts tidigare lite musikal och pampig ballad över låten så go for it hela vägen. Mer symfoniorkester bakom helt enkelt *fniss*.

Kanon Clemens - kul att höra så här innan läggningsdags. Nu känns allt mycket bättre  :rolleyes:

Clemens:
Ja..det var ju en del funderande på hur den skulle framföras..själva låten bjuder in till "pukor och trumpeter" helt klart..men ville ändå söka det lilla formatet..och egentligen ta ner den ännu mer med bara ackegura och sång..dels kanske sänka nån tonart som Wernborg föreslog för att få sången lite närmre..Förstår vad du menar med Paulas sång när det gäller lite rörelse och kan nog hålla med...Kul att du gillade och tack för lyssning! :)

Alatar:
Vacker låt. Gillar den.
Tycker att det är fint att det är så klart och avskalat som det är nu.

Det ändå som jag kan tänka mig kanske att förbättra är dynamiken. Tycker att i slutet borde det blir starkare. Dvs sångaren får gärna sjunga starkare i slutet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion