Forum > Färdiga produktioner
Clemens- Rörd av en ängel
Clemens:
--- Citat från: equality skrivet 22.11.2008, 13:29:24 ---Påminner en del om Cecilia Vennersten och Det Vackraste. Liksom den kan denna absolut nå djupt i det svenska folkhjärtat och jag hör definitivt en hit-potential. Tycker absolut ni skall skicka den till P4-stationer, Svensktoppen, reklambyråer eller var som denna genre har en plats. Låten kammar mig för mycket medhårs men det hindrar mig inte från att höra hur bra detta är gjort. Tösen sjunger kanon, pianokomp arr och mix i ö mycket kompetent och proffsigt. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
"Låten kammar mig för mycket medhårs" :D jo här är det vattenkammat som gäller...nä absolut, kan ibland gräva ner mig i gråtmilda känslosamma harmonier..är ju inte ute efter att skriva "hits" direkt...Kanske du och Asti kan gör en version som är lite mer sträv? /C
Clemens:
--- Citat från: karl skrivet 21.11.2008, 12:50:03 ---fina tongångar men lite för sött för mig....bra sång men lite för mycket Disney som också sagts ovan...men gillar dina tersbasar som dyker upp emellanåt....
/Ok
--- Slut citat ---
Ähh..du är bara ovan... :) tersbasar däremot är ju riktigt intressant att jobba med, blir lite obestämbart vad det är för harmoni som gäller egentligen?..måste utveckla detta..har upptäckt det på senare tid..kul! lyckades ta bort på ett ställe när jag la om pianot..ska göra om..Hörs /C
equality:
--- Citat från: Clemens skrivet 22.11.2008, 13:41:17 ---..är ju inte ute efter att skriva "hits" direkt...
--- Slut citat ---
Få förunnat att kunna det och jag tror du har det i fingertopparna. Varför då inte testa de vanliga kanalerna? Kan ju vara kul att nå ut till fler om inte annat? Låten är ju klar för pressarna i mina öron den behöver definitivt inte nån strävhet, skulle helt tappa sin karaktär. Kör på! :D
Eddi:
Riktigt skön låt och bra arrat Clem och vilken röst från Paula himla snygga körarr också. Hörde väl något kvarliggande klipp på rösten i första hälften. Testa Perras råd ang. inskick till Warner kanske kan bli nåt. Kvaliteten finns där med råge.
Eko
Clemens:
--- Citat från: equality skrivet 22.11.2008, 13:55:54 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 22.11.2008, 13:41:17 ---..är ju inte ute efter att skriva "hits" direkt...
--- Slut citat ---
Få förunnat att kunna det och jag tror du har det i fingertopparna. Varför då inte testa de vanliga kanalerna? Kan ju vara kul att nå ut till fler om inte annat? Låten är ju klar för pressarna i mina öron den behöver definitivt inte nån strävhet, skulle helt tappa sin karaktär. Kör på! :D
--- Slut citat ---
TNX! Ja..kanske gör ett försök.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida