Forum > Färdiga produktioner

Clemens- Rörd av en ängel

(1/8) > >>

Clemens:
Blev ju nästan som en psalm..var inte tanken direkt, men så blev det..Sången blev tyvärr lite "essig" trots DeEssser och eq.. inte aktuellt att göra om just nu dessvärre..gärna kommentarer runt denna låt hur som helst  :)

Ny mix..lite "klarare".. och eq:at om Paulas sång + torrare sångljud..fixat lite spelfel...

LÅTNAMN: Rörd av en ängel
GENRE: Visa/Psalm
LÅTLÄNGD: 3:05
KOMPOSITÖR: Clemens
Text : Paula Burenstrand
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE: Paula sång /körarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

asti:
Skön låt helt i min smak! Snygg produktion/arr och jättefin sång! Jag njuter för fullt!
Kunde tänkt mig att ett alternativt arr kunde bestå av piano, trummor(vispar), ståbas och torrare sång om man ville ha en lite intimare vinkling i jazz/vis-tappning. Sångerskan är för mig en ny och positiv bekantskap!

Clemens:

--- Citat från: asti skrivet 19.11.2008, 17:59:26 ---Skön låt helt i min smak! Snygg produktion/arr och jättefin sång! Jag njuter för fullt!
Kunde tänkt mig att ett alternativt arr kunde bestå av piano, trummor(vispar), ståbas och torrare sång om man ville ha en lite intimare vinkling i jazz/vis-tappning. Sångerskan är för mig en ny och positiv bekantskap!

--- Slut citat ---

Tack..jo absolut, kanske bara en ackegurra tom, och lite stillsammare sång.. :)...men spelar ju inte gitarr så det blev som det blev...

martinm:
Ett helt klart passande arrangemang, väl utfört.
Känns riktigt sockersött och hade passat i vilken Disneyfilm som helst.
Kommer inte riktigt överens med slutet, de sista 4-5 sekunderna. Kanske kan fyllas ut med fler instrument och lång utdragen slutton.
 :P

Wernborg:
Soundet:
Sången låter väldigt klippt tycker jag. Nån hårt ställd gate där?
Låter hårt komprimerat överlag också.

Låten:
Snygg låt och bra arr.

Parantes:
Skulle tro att låten kanske skulle kännas intimare/närmare i en lägre tonart. Inte det att sångerskan inte klarar av det, absolut inte, men det blir lite kyrkligt svulstigt så.  :D

Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion