Forum > Demolåtar

Help!

<< < (2/2)

gitarrmannen:
Tackar för dina tips!
Detta är bara ett utkast till låten, trummor, bas, mix, kompgura har inte fixats. Tanken är i alla fall att den första delen, med allt gitarronani, ska ha en loop i ryggen som det är nu. Sen kommer breaket, där ska allt det intensiva lugnas ner, och det är här problemet kommer in. Ska vara slut på gitarronani, i alla fall med snabba toner...  :D Har funderat på stråkar, göra en sådan pryl..

Får se om jag kommer på något..

MaxB:
Prova halvera hastigheten på trummorna vid 56 (var det nog jag menade tidigare) och fimpa sologuran redan där.
Lek med något fingerplock (komp?) på en gura med mycket eko på. Tror du skulle kunna få några bra idéer med det.

Good luck!

asti:
Kul arr och spännande ljud! I det lugnare partiet skulle jag kunna tänka mig en trevande elgitarr som spelar på 1 och 3 i takterna där tonerna är enligt "ner" - "upp" - "ner" - "upp" osv., ev tvåstämmigt med varje stämma utpanorerad långt ut åt varsitt håll. Hoppas du förstår vad jag menar! Lite crazy vore ett utflippat dragspel!  :)
Vad jag menar är att f.o.m. sekund 83 spela t.ex tonerna G-D-C-D#-G-D-C, G-D-C-D#-D-F-D# panorerat åt ena hållet och åt det andra hållet D-F-D#-G-D-F-D#, D-F-D#-G-F-G#-G (andrastämman) på t.ex distad gitarr, eller om man vill vara originell kanske fagott!? Tonerna spelas alltså på 1:an och 3:an i takterna! Ett förslag bara....testa gärna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion