Forum > Demolåtar

Yllet - By the fireside - Klar för Färdiga demon?

<< < (2/5) > >>

Yllet:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.11.2008, 14:00:42 ---Tänk att det går att få till "vid lägerelden stämning", med klockspel och lo-fi på något vis.
Jag gillar dina soundscapes!

--- Slut citat ---

Jodå det går om man bara vill, gäller bara att bestämma sig för en känsla och sen försöka hitta den ??!!

Funderar på att lägga mer ren sång, alt. dubba denna, som spelades in kl 2 på natten då jag visksjöng.

Eddi:
Jag har svårt att se vad ren sång kan tillföra detta vildmarksverk möjligen en rensång eller ett vargyl då kanske?
Tycker du har fångat saker och ting helt rätt. :D
Ger mig 17 på att du skulle kunna göra Tunnelbaneförarsången bra också - alltså en lokförare som på sitt skift står i cockpit och sjunger om dagens vedermödor med allehanda ljud runtomkring. Behöver ju inte vara på svenska Subwaypilot eller nåt.
Eko

MaxB:
Rensång och vargyl  :lol:
Skulle också vara kul inslag om inte låten är för seriös för det.
Liten fundering; Sångaren är i mina öron lite för nära lyssnaren (mikrofonen), om vi alla befinner oss runt lägerelden.

flintan:
Jättefint! Jag är ju sjukt svag för halvtrasiga ljudbilder, tretakt och bitterljuva texter..

Tycker din tanke med ljudbilden funkar och går fram på ett bra sätt. Enda jag kan klaga på är kanske att sången är lite väl knorrig på vissa ställen i början. Känns lite tillgjort, i brist på bättre uttryck.. Men det funkar absolut. Den får inte bli för ren heller. :)

Yllet:

--- Citat från: flintan skrivet 20.11.2008, 20:15:12 ---Jättefint! Jag är ju sjukt svag för halvtrasiga ljudbilder, tretakt och bitterljuva texter..

Tycker din tanke med ljudbilden funkar och går fram på ett bra sätt. Enda jag kan klaga på är kanske att sången är lite väl knorrig på vissa ställen i början. Känns lite tillgjort, i brist på bättre uttryck.. Men det funkar absolut. Den får inte bli för ren heller. :)

--- Slut citat ---

Fast jag kan faktiskt avslöja att sången inte är tillgjord, för den spelades in kl 2 på natten och jag ville inte väcka polarna i rummet bredvid :) Möjligen skulle man kunna eq:a bort lite mer knorr, vilket jag funderat på.

Skönt att texten gick fram med!

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion