Forum > Färdiga produktioner

Ocean Music - Book of Tranquility

<< < (3/5) > >>

oceanmusic:
Tackar och bockar Clemens!  :) Klockers vad jag är ute efter! Och jag håller med dig.  :D

Nu ska jag sätta prologen också.

oceanmusic:
Nu finns det även en prolog, som dock inte är inkluderad i m3u filen.

Prologue

MaxB:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 19.11.2008, 12:26:32 ---Om du inte har den på datta så nej. Men om du klickar här så kan du tanka ner varje låt för sig istället.  :)

--- Slut citat ---

Nu laddar jag hem de kapitel jag inte hade tidigare. Samtidigt lägger jag in skaparens namn (inte Gud skaparen utan låtskrivarens namn) före filnamnet. Om du tycker det verkar vettigt är det bra om du gör det redan från början.

Det är smart av dig att ha versionsnummer med i filnamnet! Jag såg att något av de kapitel jag redan hade, har fått en nyare version!

Nu ska din kapitel få gå i bakgrunden då jag fortsätter att dokumentera här "på kammaren". Jag arbetar hemifrån och dokumenterar en av våra kunders miljöer. Sitter i gäststugan och hör veden som sprakar och knakar i kaminen - en perfekt miljö!

Har lyssnat en del nu och det är behagligt - mogen musik för tränade öron eller vad man ska säga.

Dividend:
Som du vet funkar inte mitt ljudkort sen i morse, men skall ändå leverera en mer eller mindre intelligent comment på det här :D

Har ju lyssnat på alla delar om jag inte minns galet, kanske nån nyare version av ett kapitel missad.
Såja, nu skall det filosoferas :D :
Tycker ordvalet "melancholy" inte passar riktigt, men det beror nog på att jag förväntar mig nåt hjärtskärande ångestfyllt i uttrycket (kanske skeva dissonanser) när jag associerar kring det ordet. Jag tycker "contemplation" passar bättre, eftertänksam intelligens och "knepighet".  Men det gör kanske inte så mycket, eftersom depp nog är vad du försöker uttrycka..

För att säga nåt mer så är ju slanguttrycket "knepig" tvetydigt, kan dels handla om problematik som upplevs kräva en bättre intelligens än ens egen, eller så är det bara "galet", typ som att läsa en schizofren persons tankebanor under en psykos.
Du är helt klart den mest distinkta kompositören på forumet! Om det bero på genialitet eller galenskap låter jag vara osagt :D Tror ingen annan blandar sina influenser så väl till något som snabbt känns igen, utan någon som helst musikalisk bildning :D (Vem fan har det :D

Jaja, min poäng är: Sluta fan aldrig göra musik  :)

Marruschkka:
Tyvärr så kan jag inte ladda ner länken...error :o :wacko:

Vad det nu beror på,ville lyssna ju.

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion