Forum > Färdiga produktioner

Ocean Music - Book of Tranquility

(1/5) > >>

oceanmusic:
Är nu klar med min "bok" som består av 8 kapitel. Enda som är kvar att göra är en (kort) prolog resp. epilog. (slutmixning tillkommer)

LÅTNAMN: Book of Melancholy
GENRE: Dimhöljda Pianostycken
LÅTLÄNGD: 36.43
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

081123
Nya mixar, högsta upplösningen på alla filer, dvs komplett bok finns här:

Book of Tranquility

081124

Bytt namn på boken till "Book of Tranquility" istället.

Eddi:
Hehe 36 minuter - det får bli en annan kväll  :D
Hare
Eko

Dividend:
Ja du JT, när du är klar med epilogen och prologen, så bränner jag denna :)

MaxB:
Om chapter 3 är som tidigare och Marre finns med i ett hörn, föreslår jag att hon hörs mer och blåsinstrumentet som till höger överröstar henne, sänks i mixen - men det kanske redan är korrigerat.

I något tidigare kapitel hör jag stråkar via klaviatur och jag förstår vad du menar med att akustiska instrument har mer kropp och karaktär. Det är något parti med stråkar ch1 eller ch2 (tror jag) där det låånga stråkljudet inte är originalet troget...

Jag tycker de kapitel jag lyssnat på hittills, är behagliga. Tycker om pianospelet och arren, får mig faktiskt att tänka på en granne i väster, Hugo Alvén.

oceanmusic:

--- Citat från: Eko skrivet 19.11.2008, 01:49:14 ---Hehe 36 minuter - det får bli en annan kväll  :D
Hare
Eko

--- Slut citat ---

Hihi, det är en lista så du kan "vinyllyssna" genom att stega dig fram till varje kapitel. :)

--- Citat från: Dividend skrivet 19.11.2008, 04:19:17 ---Ja du JT, när du är klar med epilogen och prologen, så bränner jag denna :)

--- Slut citat ---

Tack Dividend, det går utmärkt! ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 19.11.2008, 10:07:25 ---Om chapter 3 är som tidigare och Marre finns med i ett hörn, föreslår jag att hon hörs mer och blåsinstrumentet som till höger överröstar henne, sänks i mixen - men det kanske redan är korrigerat.

I något tidigare kapitel hör jag stråkar via klaviatur och jag förstår vad du menar med att akustiska instrument har mer kropp och karaktär. Det är något parti med stråkar ch1 eller ch2 (tror jag) där det låånga stråkljudet inte är originalet troget...

Jag tycker de kapitel jag lyssnat på hittills, är behagliga. Tycker om pianospelet och arren, får mig faktiskt att tänka på en granne i väster, Hugo Alvén.

--- Slut citat ---

Tack MaxB! :) (kunde alltså inte låta bli...)

Chapter 3 är som tidigare och jag hade tänkt att min sång förblir "dränkt" av oboe'n även i fortsättningen.  ;)

Men som du även påpekar kommer jag behöva jobba lite med fraseringar och annat som vi pratade om, för att det ska kännas mer om en smäck, ev en räkmössa...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion