Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Lonely Man (nu med video)
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Lonely Man
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: eh, ja. popjazz kanske?
LÅTLÄNGD: 3:02
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2001-2008
FORMAT: mp3
Grunden till den här låten (trummorna, gitarrer och en del stämmor) är från 2001, men blev senare uppklippta, loopade och omstuvade. Men ihopmonteringen blev inte förrän nu... Synpunkter på mixen tages tacksamt emot (som vanligt), men det skulle också vara kul med lite namedropping - vad eller vilka låter detta som? Genre...? :)
2008-11-18
Ny mix, lägre gitarr och mjukare stämmor.
2009-03-17
Gjorde en video också. :)
Sony Vegas, en digitalkamera för 1500 pix och ett stativ. En Ikealampa och lite lån från en gammal upplysningsfilm.
equality:
Fasen vad mycket nytt det är här varje dag! Så mycket bra och detta är grymt. Vilka stämmor! Valsen gör den så härligt mysko. Om man skulle namedroppa är det väl som om Graham Nash och Ray Manzarek från the Doors hade hittat på nåt ihop.
cykeln:
Läckert!
gillar speciellt sången/rösten på verserna
tycker eqs ND känns rätt + David Crosbys Wooden Ships och the real group?
Åsa:
Jaha tjenare :blink: , här låter det Realgroup om en person, det är högt betyg det! (alltså, jag tycker att det låter real group jag med, såg nu i efterhand att det kunde misstolkas det jag skrev, haha)
SNYGGT sjunget, stämmorna är perfekta, så fint. Övrig sång också jättebra.
Låten är skön, bra! Lyssnar på jobbet, enda i mixen som jag hakade upp mig på just nu här och nu är gitarren(?) som kommer in och spelar en slinga där vid 00,50, jag tycker den ligger för högt..
:wub: BRA
Marruschkka:
Här fick du till det..hihi..det låter lite Crosby Stills Nash & Young..och lite Hollies..på pop-sidan, det lite jazziga påminner lite om Manhattan Transfers snygga stämföring samt jazziga rytmer.
Vilken skön syntes herrn har skapat här :P
Popjazz är väl ett bra epitet?
Jättemysigt, då åker den in i mp3-spelaren, tack ska du ha :lol: :D
/Maria
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida