Forum > Färdiga produktioner

Kontrapunkt - The world is a circus

<< < (2/6) > >>

Leif:
Tjena!
Kul att låten gillas! :)
Tack ska ni ha för bra feedback! Vi tar åt oss och jobbar vidare.
Hade nog varit snyggt med lite skitigare sång på den här...vet inte om jag kommer att lägga om sången på den, men det kanske går att testa något i mixen sen. Om inte annat så får jag jobba på "skitigheten" på nästa "rockiga" låt.  ;)

Ha de gött alla!

Memphis:
Bra låt!  :)

Gillar tema-riffet på gitarren med den överstigande kvarten, riktigt snyggt. Sedan som nämts kanske få fram leadsången lite till. Snygga trummor, vilken plugg har använts?

Mvh

Memphis

Stolle:

--- Citat från: Memphis skrivet 21.11.2008, 18:54:09 ---Snygga trummor, vilken plugg har använts?

--- Slut citat ---

Superiour 2. De är helt obehandlade ännu så länge. Lite eq på baskaggen bara.

freddy:
Kontrapunkt är bra skit. Jag gillar detta. Mest är det riffet som tar tag i mig, tycker det är skitsnyggt.
Skulle vara coolt att softa ner trummorna på första versen tycker jag, kanske bara en hihat som håller takten och lite pukor.

Baskaggen låter lite "blöt" i anslaget, lite plastigt. Gillar det inte riktigt i denna låt. Hade hellre sett en 70-tals kagge som är mer dov. I refrängen ligger baskaggen rätt dock, vet inte om det är olika anslag? Eller om det är samplingen som döljs där helt enkelt. Men där tycker jag det låter som det ska.

Härligt!

Yllet:
Diggar låten stundvis, önskar dock skitigare och mindre framträdande kompgitarrer under sången. Sen är versen mycket starkare än refrängen för mig, som låter mainstream och får mig att tänka på Lisa Mikovsiki, eller vad hon heter (ryser)

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion