Forum > Demolåtar
Mary, mary Egghuvud och Åsa slutgilitig version
Rattlesnake:
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.11.2008, 21:22:53 ---Okej här är slutresultatet. Trummorna gick tyvärr förlorade i mixingen så jag var tvungen att lägga om dem. Bra kanske tycker nog vissa. :) Detta var nog det svåraste jag försökt mig på. Känns lite som att jag mixat sönder låten, men det blir kanske okej i slutändan ändå?
Problemet var alla audiofilerna, eftersom det är så mycket akustiska instrument här. Det var ju både banjo, akkegitarren, percussion, flöjterna och sedan alla sångfilerna också. Bättre än så här blir det inte. skulle det varit perfekt så skulle jag nog behövt ett par veckor till. Ibland är det bra med deadlines, då är man också tvungen att släppa taget ibland. Man lär så länge man lever. Nästa år börjar arbetet med jullåten således i Juni. :)
--- Slut citat ---
Jag tycker det blev ett lysande slutresultat! Trummorna har lugnat ner sig lite, de sliter sig loss på slutet där det är helt OK, bas och banjo verkar ha fått en knuff upp, och sångbalansen är mycket bättre. Kanske sjunger Åsa lite starkare än du i första versen, men allt behöver inte vara perfekt! Slutintrycket är ändå mycket bra. Och fan vilken catch denna låt har, både jag och min sambo gnolar för fullt på denna... ^_^
Clemens:
Jaha..allt har redan skrivits tror jag :) nöjer mig med att skriva: härlig stämning, kalasmelodi och bra framfört alla!
equality:
Bra jobbat egget! Tycker allt sitter på plats nu. Gratulerar till ett riktigt kanonbidrag igen!
stajo:
vad är detta, en del trumslag är ju alldeles för höga och slår liksom sönder låten.
Tycker annars det är en skön trallvänlig melodi. Passar bra att blanda din röst med Åsas.
Färgrikt arr också.
Gott
asti:
Såg spännande ut när jag läste Mary, Mary Egghuvud. Jag vet att det fanns en person som hette Barbro Svinhuvud, så det här måste kollas! :D
Härlig "allsångslåt" som sitter extra fint på puben efter ett par Guinness! Bra arr, produktion och sånginsatser. Ska man anmärka på något så tycker jag att mixen kunde förbättras något. Jag skulle vilja ha ner trummorna något liksom Egghuvuds sång och ha upp banjon lite lite..........men det är kanske mest för att jag gillar banjo och fuskar lite ibland på en fyrsträngad sådan!? :) Snyggt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida