Forum > Färdiga produktioner

Zebastian - This Is Christmas

(1/4) > >>

Zebastian:
Hej!

Nu har jag blivit klar med min jullåt som heter This is christmas.
För er som inte har hört den i den halvfärdiga versionen är det en instrumental låt med akustisk gitarr, bas, piano, trummor,  lite elgitarr och stråkar och sånt. Nu har fixat lite småsaker som jag inte hade gjort i den första versionen och lagt in lite glitterljud i början av låten för att förstärka julkänslan i den.

Det roliga är att det var först i tisdags jag kom på att jag hade anmält mig till att vara med på skivan och fortfarande, mindre än en vecka kvar tills deadline inte hade någon låt. Så jag jobbade vidare på en refräng som jag kom på när jag satt med en gitarr för ett par-tre veckor sedan och så började jag jobba på den här låten.
Förresten är detta min första inspelning med akustisk gitarr. Har varit riktigt roligt att spela in den här!

En tidig god jul önskar jag er!   :lol:

Edit: Nu har Rattlesnake varit så trevlig att han har gått in och gjort trummorna tighta!
Har även gjort så att rumsklangen passar bättre in.
Vad tycker ni om nyversionen som annars är densamma?
Bättre eller mycket bättre?

asti:
Skön instrumentallåt med tydlig jul-feeling! Är själv svag för nylongitarr, så jag lutar mig tillbaka, lyssnar, njuter och sippar på glöggen.

IKEN:
trummorna är rätt otajta på sina håll.
Men liret och mixen är helt okej bortsett från det faktum
att trummorna har ett annat rum som de lirar i jämfört med resten av ''bandet''.
Bra låt,skönt med nylonsträngat,bra inspelning av den ochså. :)

Marruschkka:
Det här är ett skönt sound med den akustiska gitarren i förgrunden. Rent och snyggt och med en tydlig bärande melodi.

Fint, får oxå lite Jul-vibbar här :P

/Marr

Zebastian:
Tack så mycket alla tre! Det är alltid så roligt att höra att nån gillar ens låtar. Speciellt när det är folk som själva håller på med musik.
Jo det stämmer bra att det är nylonsträngad gitarr. Det är alltid nått visst med det, tycker jag också.
Marruschkka, kul med en tjej på ett musikforum. Det är ganska ovanligt på de andra musikforum jag varit på.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion