Forum > Färdiga produktioner

Erik Gunnars Risberg - Autumn

(1/8) > >>

riskokarn:
LÅTNAMN:  autumn
GENRE: Folk
LÅTLÄNGD: 4:57
KOMPOSITÖR: Erik Gunnars Risberg
PRODUCENT: Erik Gunnars Risberg
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Hej! Jag har nyligen skrivit en ny folkmusiklåt
jag spelar både gitarren,altfiolen och fiolen

säg gärna vad ni tycker och tänker!

här har ni den gamla versionen av Låten: http://www.speedyshare.com/222187807.html

och här har ni den nya versionen : http://www.speedyshare.com/824581572.html

eller

www.myspace.com/erikric3

ha ' t fint!
MvH

Erik

Wernborg:
Rock'n roll.

Kanske lite lång för att inte brytas av av något annat, men det funkar för mig.

david.roennlund:
shysst   B)

Bra spelat och tycker du har lyckats bra med fiolljudet ( hur fan gör du, blir mest bara missnöjd när jag försöker spela in seriöst   <_<)

Gillar låten, bra drag och snygg melodik! fet violastämma och ösigt gurakomp.... .du är ett mini-väsen  :) (för du kan väll inte annat än säga att du är inspirerad av deras sound !)

equality:
Välkommen hit. Vill inte gå i på speedyshare, fått virus därifrån en gång.... men på din myspace-sida lyssnade jag på Din Högsta Önskan och Flying Liber4L. Båda mycket olika men himla skön feel och jättebra spel. Lyssnar gärna igen.

riskokarn:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 16.11.2008, 02:29:32 ---shysst   B)

Bra spelat och tycker du har lyckats bra med fiolljudet ( hur fan gör du, blir mest bara missnöjd när jag försöker spela in seriöst   <_<)

Gillar låten, bra drag och snygg melodik! fet violastämma och ösigt gurakomp.... .du är ett mini-väsen  :) (för du kan väll inte annat än säga att du är inspirerad av deras sound !)

--- Slut citat ---

Kul att det lät så bra! :D det trodde jag inte! Tackar tackar :)

Gör såhär när du spelar in fiol: Ha fiolen inom en decimeter ifrån membranet och kräma på (kondensatormic) . Se till att du får så hög In-volym som möjligt. Sen kan du dra ner lite i eqn runt 1,500 och sedan höjja hela spåret ( för att få fram mer botten och diskant i fiolen). Lägg inte någon kompressor på fiolspåret.

Experimentera med det mannen!  lycka till! :)

Mvh
Erik

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion