Forum > Färdiga produktioner
(parentes) - Just get in line
1up:
Det är en grym låt! Väldigt njutbart och fint gjort. Låter mycket studio och genomarbetat, trots det ingen stelhet. Toppen!
Toby:
Låter riktigt bra! Däremot tycker jag att sången skulle upp lite. Instrumenten låter väldigt bra och det är bra tryck i inspelningen.
Gratulerar till ett riktigt bra jobb! :)
Stolle:
Tack så mycket Toby, 1up, Wernborg och Emulator för att ni tog er tid att lyssna!
Wernborg: Jag håller med om att slutet kanske blir lite väl långt/enformigt. Var inne på att förkorta det lite men lät det vara som det var tillslut ändå. Låten kommer ju aldrig spelas på radio ändå så det kanske inte gör så mycket. :)
1up: Gött att studio illusionen upprätthålls i ljudbilden! Sanningen är ju egentligen att det är inspelat i en odämpad källare och en odämpad lägenhet. Men med lite trolleri i datorn så går det mesta att lösa! :)
Toby: Sången för låg säger du? Sången är det som är svårast att få till rätt nivå på. Jag kan nog förstå vad du menar. På vissa ställen drunknar sången i instrumenten. Kanske mest mot slutet.. Menade du hela låten generellt eller bara delar? Menade du bägge sångstämmor eller bara huvudstämman tro?
Emulator: Du borde få någon form av pris för mest/flest demo-kommenteranden. Börjar misstänka att du aldrig sover... :)
mahan:
Tjubadui!
Lyzznar igen o håller med Toby about sången, vid 2:02 blir sången aningen under. :unsure:!
samma sak vid 3:32, sången o stämmorna under! Blir i skuggan av the great instrumentz.!
Och OUTRON då,,,, slutet. the finale, genial fortfarande efter trettonde lyzzningensgången vid 4:53 -5:35
h. Johan
EDIT: man blir kräsnare framot natten :)
h.
Stolle:
Hej igen Mahan!
Lyssnar på de ställen du påpekade. Vid början på varje "refräng" så kör trummisen igång ett längre puk-fill. Är det just det som dränker sången eller menar du att sången blir för låg under hela refrängerna?
Jag kanske håller med dig. Speciellt när sången kommer in på andra refrängen, efter gitarrsolot.
Kul att du gillade slutet. Det var en såndär spontangrej som hände i replokalen och som sedan flippade ut ännu mer under gitarrpåläggen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida