Forum > Färdiga produktioner
(parentes) - Just get in line
Stolle:
Hej hej gott folk.
Detta är den senaste låten som jag mixat färdigt med mitt band. Låten är, som undertiteln antyder, väldigt inspirerad av Pink floyd. Nästan vår egna lilla hyllning till detta fantastiska band.
LÅTNAMN: Just get in line
ARTIST/GRUPP: (parentes)
GENRE: Rock?
LÅTLÄNGD: 5:47
KOMPOSITÖR: (parentes)
PRODUCENT: Kristoffer
EV. MEDVERKANDE:Kristoffer - sång, synth, lead/slide gitarr, Henrik - Sång, Gitarr, Erik - Trummor, Robin - bas.
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
Tar gärna emot mixnings-feedback på denna. Har kämpat med den bra länge nu. Tror att jag är helt nöjd med denna version, men kanske hör ni saker som jag inte hör...
mahan:
Oj oj,absolut PRO!
En av debästa låtar jag hört här på KR :) Alt sitter, skönt för örat, balans, sång, stämmor, arr WOW! Slutet e långt men genialt, det håller.
Har nu lyssnat med "förstoringsglas" och ett litet skönhetsfel, mycket litet..Hammondens (B4?) "uppvarvning" vid 0:14 är inte riktigt lyckat, flaxar liksom iväg lite obehärskat :o
Men oj vilket jobb ni gjort grabbar, laikit! :)
h. Johan
Stolle:
--- Citat från: mahan skrivet 08.04.2007, 00:46:18 ---Oj oj,absolut PRO!
En av debästa låtar jag hört här på KR :) Alt sitter, skönt för örat, balans, sång, stämmor, arr WOW! Slutet e långt men genialt, det håller.
Har nu lyssnat med "förstoringsglas" och ett litet skönhetsfel, mycket litet..Hammondens (B4?) "uppvarvning" vid 0:14 är inte riktigt lyckat, flaxar liksom iväg lite obehärskat :o
Men oj vilket jobb ni gjort grabbar, laikit! :)
h. Johan
--- Slut citat ---
Hej hej Johan!
Tack för att du tog dig tid för att lyssna och tack för de vänliga orden! Det värmer verkligen.
Visst är det B4 du hör snurra igång. Hur lyckades du höra att det var just B4?
Kanske har du rätt i att dragningen vid 0:14 borde ha lite mer "ompff!". Jag är egentligen en gitarrist som fuskar på synthar/piano/orglar. Kanske är det vad som skiner igenom där. Det låter ju så bra när Rick Wright gör dem! :) Det är ju MIDI så jag kan ju kanske lägga om det ifall det stör..
Tack återigen!
/Kristoffer
Emulator:
givetvis har jag kommentarer hur man skulle kunna gjort vissa saker. det har jag även när jag lyssnar på steely dan och sting. Eller bo kaspers.
vad jag på nåt knäppt sätt försöker söga är att jag inte har nåt att anmärka på denna.
Mixen sitter bra, bra användninga av olika ljud i olika frekvensband etc. skitbra!
Öser på ett varv till :)
Wernborg:
Sitter som en smäck. Fattas bara att Gilmore solar sig trött i en halvtimme också. Skönt att slippa det. Lite långt slut i avsaknad av stark hook.
Bra jobbat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida