Kontrollrummet

Linus, Richard och Jon - All I need is your love

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme
LÅTNAMN: All I need is your love
ARTIST/GRUPP: Linus, Richard och Jon
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:Linus Adolfsson
PRODUCENT:Richard Klemmé
EV. MEDVERKANDE:Linus Adolfsson vox, git Jon Adolfsson Bas, Richard Klemmé trummor,keyboards, background vox, lead guitar in the end.
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3
OMSLAG:
« Senast ändrad: 25.02.2009, 07:56:35 by Klemme »
Hur mäter man musik?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lite mer info kanske? kolla lite om postning, finns en nitad tråd. Vad är det för låt, vad vill du ha kritik på ?
vilka medverkande, vem har skrivit?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme

Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Kritisera på bara :)

fortsatt, är det något speciellt du vill ha feedback på  ;)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme
Man är ju ingen proffsproducent direkt, så lite råd på vägen vore ju kul. Låten är inspelad med en powerbook g4 med logic express7 och ett m-audio firewire solo. vi har bara två ingångar så jag fick använda en extern mixer till trummorna (3 mickar) och separera kaggemicken från dom övriga. Gitarrer och bas är lajnat och färgade med diverse originalpluggar.
Hur mäter man musik?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Så, två lyssningar:

Största behållningen är trummorna. bra spel, och bra ljud tycker jag. MIxen känns lite ojämn ibland, där sången tar upp för mycket plats. Gitarren ligger bra panorerad, men är lite otight ibland?

Sången är lite onyanserad, lixom samma läge jämnt? Missar lite toner hit och dit, och uttalet har några ställen där det låter scandiengslish eller vad proffsen nu kallar det för.

Låten känns som en lång "vägg av några ljud"och jag tror det beror på att den onyanserade sången lixom ligger dominant och dränker allt annat. En ny sångtagning där fler uttryck kommer fram, och där sången ligger lite lägra i volym tror jag skulle göra underverk för denna rockrökare.''

Välkommen till forumet förresten :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Välkommen hit. Skitbra ljud på trummorna! Jag menar inte bara spel utan även mickning och kranande efter. Det här är det bästa mickningsljudet jag hört från dig hittills!

Jag är inte riktigt vän med sången. Den kommer fram bra men svengelskan... hmmm
och nånting mer jag inte riktigt kan ta på. Ni kommer väl spela in nån låt du skrivit också?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Åu beibe beibe!

Sitter almost perfect, snabb översigt:
Hihatten låter för mycket nu...

Snygg sångröst, get it on...
Your touch ...........



nice bite!


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme
Jag vet att det är lite otajt här och där..  Man kanske skulle kunna klippa och klistra lite, Problemet med det är att låten inte är inspelad till klick och då blir det ju svårare...  :unsure:
Hur mäter man musik?


Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme
Välkommen hit. Skitbra ljud på trummorna! Jag menar inte bara spel utan även mickning och kranande efter. Det här är det bästa mickningsljudet jag hört från dig hittills!

Jag är inte riktigt vän med sången. Den kommer fram bra men svengelskan... hmmm
och nånting mer jag inte riktigt kan ta på. Ni kommer väl spela in nån låt du skrivit också?

Jorå... Jag kommer att presentera egna låtar också..
Hur mäter man musik?


DåligtGehör

  • Gäst
Allt sitter inte vad det gäller sången men den får ändå låten att kännas levande. Bra sound på rösten, men som sagt man skulle ändå önska att lite mer satt. Dock en del fraser är riktigt sköna. Bra trummspel där det hela tiden finns både variation och form.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Bra låt,men satan vad mycket diskant!!!!!!! :wub:
Om man bortser från det jävligt hypade diskantområdet,bra trumspel,snygg sång med glöd i..........bra gitarrspel,basen,som är mitt känsliga område,bra spelad,men jag vill ha lite mer
''springa omring på halsen lir''.... ;) inte bara grundtonerna.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme
Nu har jag dragit ner lite på diskanten samt lagt till lite kör lite keyboards och lite gitarr på slutet.
Hur mäter man musik?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag känner att hihat ligger mer normalt i ljudbilden nu. Efter några lyssningar tycker jag mer om rösten. Jag tror att jag tidigare hörde något ställe där den inte riktigt hittade hem men det hör jag inte nu. Den samlade körstämman är ett bra komplement. Gitarren på slutet fyller också ut på ett bra sätt på slutet.
Keyboarden vet jag inte hur den låter solo men kanske är det ett 70-talsljud "cheesy organ". Jag är dock inte helt bekväm med den. Men å andra sidan är jag ganska obekväm själv ibland.  :D


 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Bättre,nu är det lyssningsbart,du kan lira trummor Rickard.....Det skall jag minnas inför näst projekt....... ;) Jäkligt bra låt,men som max påpekar,lite lustigt keyboardljud.
Kompetent spel överlag,dock lite tråkig bas,men det är bara jag som är petig.... :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Linus A

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Så, två lyssningar:

Största behållningen är trummorna. bra spel, och bra ljud tycker jag. MIxen känns lite ojämn ibland, där sången tar upp för mycket plats. Gitarren ligger bra panorerad, men är lite otight ibland?

Sången är lite onyanserad, lixom samma läge jämnt? Missar lite toner hit och dit, och uttalet har några ställen där det låter scandiengslish eller vad proffsen nu kallar det för.

Låten känns som en lång "vägg av några ljud"och jag tror det beror på att den onyanserade sången lixom ligger dominant och dränker allt annat. En ny sångtagning där fler uttryck kommer fram, och där sången ligger lite lägra i volym tror jag skulle göra underverk för denna rockrökare.''

Välkommen till forumet förresten :)

Tack för kommentarerna!

Håller med om att sången borde läggas om. Undrar lite om det här med scandenglish, för det är något jag inte riktigt kan plocka ut. Det skulle vara guld värt att få veta på vilka ställen.

Vi kommer antagligen lägga om sången nästa vecka, så är det någon som har övrigt att tillägga så kör hårt!

/Linus



Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Bra trummlir!

Go röst men ett par surisar på ett par ställen men det fixas vid omtagningen!

Bra låt oxå, kanske skulle leka lite mer med basen som Iken oxå tyckte!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar