Forum > Färdiga produktioner
Richard Klemmé - Would you?
oceanmusic:
Hehe! Detta var fett koolt och fullständigt dröp av 60 tal. Från den extrema panoreringen till låten i sig! Full pott tycker jag! :)
Klemme:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 14.11.2008, 18:27:46 ---Hehe! Detta var fett koolt och fullständigt dröp av 60 tal. Från den extrema panoreringen till låten i sig! Full pott tycker jag! :)
--- Slut citat ---
Tack.
MaxB:
Gruppen Atomic Swing hade ett liknande sound (de spelade: Stone Me Into The Groove)
Jag tyckte att trummorna och basen borde centreras efter några lyssningar i lurar men nu är jag inte säker längre, efter femtio gångers lyssning. Det är som om nån från 60-talets slut fortsatt mixa något han höll på med då men inte blev klar med. Nu är den klar!
Andra influenser i snacket på slutet (och skrattet där), tycker jag kommer från Pink Floyd - låten "The great gig in the sky" från Dark side of the moon.
Eddi:
Detta är helt suveränt och väcker en massa minnen. Bra lirat och sjunget och mixat diggade visslingen speciellt.
Eko
IKEN:
Jävligt bra låt,men hur har du mixat?.allt går in i vartannat på nått sätt?
Snygg stämmsång,bra baslir,gäller även trummorna.Men mixningen gör att helheten blir lite för skitig på nått vis,känns som om trummorna tar överhanden här.
Ta nu inte detta som negativ kritik,jag gillar verkligen delarna,det är bara hur du ''limmat'' i hop dem som känns fel....... :) jobba lite mer med mixen så har du en vnnare här...... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida