Forum > Färdiga produktioner

Richard Klemmé - Would you?

<< < (4/6) > >>

oceanmusic:
Hmm, personligen gillade jag gamla mixen bättre. Lyssnar i lurar och sången känns som om någon står bakom nacken och sjunger. Instrumenten och sången ligger inte alls i samma rum, vilket känns obra.

Låten är så grymt bra och förtjänar en bättre sångmix, tycker jag.

Klemme:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 21.11.2008, 10:19:18 ---Hmm, personligen gillade jag gamla mixen bättre. Lyssnar i lurar och sången känns som om någon står bakom nacken och sjunger. Instrumenten och sången ligger inte alls i samma rum, vilket känns obra.

Låten är så grymt bra och förtjänar en bättre sångmix, tycker jag.

--- Slut citat ---
Hur fixar jag det? Hjälp!

oceanmusic:
Hur processat är sångljudet från början? Det känns som om det ligger en hel del effekter på det. Reverbet som ligger på instrumenten, ligger det även på sången? Kanske du skulle lämna bort mixningen till någon annan? Du har hört låten så många gånger så den (mixen) sitter där, nästan oavsett hur du skruvar. Man jag kan förstås vara ute och cykla.  ;)

Klemme:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 21.11.2008, 10:35:09 ---Hur processat är sångljudet från början? Det känns som om det ligger en hel del effekter på det. Reverbet som ligger på instrumenten, ligger det även på sången? Kanske du skulle lämna bort mixningen till någon annan? Du har hört låten så många gånger så den (mixen) sitter där, nästan oavsett hur du skruvar. Man jag kan förstås vara ute och cykla.  ;)

--- Slut citat ---
Nu lägger jag upp ännu en ny version utan stereowindingar och liknande. Kanske ska lägga den här låten på ofärdiga demosar i stället. Jag tyckte faktiskt att den var färdig.

Tack för kritiken.

oceanmusic:
Mycket, mycket bättre, nu sitter den tycker jag!  :) Kalasbra jobbat!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion