Forum > Färdiga produktioner
Richard Klemmé - Would you?
Klemme:
LÅTNAMN: Would You?
ARTIST/GRUPP: Richard Klemmé
GENRE: Indie
LÅTLÄNGD:3.28
KOMPOSITÖR:Richard Klemmé
PRODUCENT:Richard Klemmé
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3
Länk för den som inte är inloggad:
Clemens:
Riktigt bra låt! men vad har hänt med mixen..basen till höger och trummorna till vänster..vet ju inte vad du vill uppnå med detta, blir lätt surrealistiska nu, fast det kanske är meningen? Blir rätt tröttsamt för höger öra att lyssna på basen..övrigt lite dåligt tryck och väldigt mycket diskant... annars schysst låt och bra sång..förutom soundet då...påminner ju lite om någon gammal 60-tals inspelning vilket i sig är lite kul förstås... :)
MaxB:
Vicken höjdare! Electric Ladyland släng dig i väggen. Här är en ny producent som använder samma inspelningsutrustning som Jimi Hendrix på Electric Ladyland-plattan. Jag hör också influenser från Beatles men mest från Jimi Hendrix trummis, från plattan Electric Ladyland. Vad hette trummisen?
Klemme:
--- Citat från: Clemens skrivet 14.11.2008, 17:22:28 ---Riktigt bra låt! men vad har hänt med mixen..basen till höger och trummorna till vänster..vet ju inte vad du vill uppnå med detta, blir lätt surrealistiska nu, fast det kanske är meningen? Blir rätt tröttsamt för höger öra att lyssna på basen..övrigt lite dåligt tryck och väldigt mycket diskant... annars schysst låt och bra sång..förutom soundet då...påminner ju lite om någon gammal 60-tals inspelning vilket i sig är lite kul förstås... :)
--- Slut citat ---
Tack för responsen. Tanken är att det ska låta 60-tal därav panoreringen av bas och trummor, dessutom försvann trummorna när dom låg i mitten och jag är för dålig på att krana för att fixa detta.
//Richard
Klemme:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2008, 17:28:59 ---Vicken höjdare! Electric Ladyland släng dig i väggen. Här är en ny producent som använder samma inspelningsutrustning som Jimi Hendrix på Electric Ladyland-plattan. Jag hör också influenser från Beatles men mest från Jimi Hendrix trummis, från plattan Electric Ladyland. Vad hette trummisen?
--- Slut citat ---
Mitch Mitchell
//Richard
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida