Kontrollrummet

Tvärflöjt?

gäst · 8 · 3842

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Har kollat på en Roy Benson på musikbörsen för 1995 men undrar om det är något att ha? Kan ingenting, än, om flöjter så ett råd på vägen vore trevligt.


oceanmusic

  • Gäst
Har nu pratat med Windcorp på Upplandsgatan i Stockholm. Jag hyr helt enkelt en flöjt av dem för 150:-/månaden så kan jag prova i lugn och ro och se om det fungerar!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har nu pratat med Windcorp på Upplandsgatan i Stockholm. Jag hyr helt enkelt en flöjt av dem för 150:-/månaden så kan jag prova i lugn och ro och se om det fungerar!  :)

Jaha.. så det är dig man skall anlita när man behöver en flöjt... :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag köpte en på Tradera för ett par hundralappar. Bara för att testa mest sådär. Man vet liksom inte om intstrumentet "passar" innan man provat det ett tag. Tror nog att det duger med en nybörjarflöjt det första. Allt eftersom växer kanske behoven. Huvudsaken är väl att mekaniken fungerar som den skall och att det blir ton när man blåser.
Det finns ofta tvärsflöjter ute på tradera. Det finns en hel del info att skaffa sig via nätet kring hur man håller flöjen, hur man blåser skalor osv.
:)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har nu pratat med Windcorp på Upplandsgatan i Stockholm. Jag hyr helt enkelt en flöjt av dem för 150:-/månaden så kan jag prova i lugn och ro och se om det fungerar!  :)
Jaha.. så det är dig man skall anlita när man behöver en flöjt... :)
Jag tycker M-tron har minst en hyfsad flöjt. Det var många som använde dessa flöjter på den tiden det begav sig.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har nu pratat med Windcorp på Upplandsgatan i Stockholm. Jag hyr helt enkelt en flöjt av dem för 150:-/månaden så kan jag prova i lugn och ro och se om det fungerar!  :)
Jaha.. så det är dig man skall anlita när man behöver en flöjt... :)
Jag tycker M-tron har minst en hyfsad flöjt. Det var många som använde dessa flöjter på den tiden det begav sig.
M-tron flöjterna tillhör absolut favoriterna :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har nu pratat med Windcorp på Upplandsgatan i Stockholm. Jag hyr helt enkelt en flöjt av dem för 150:-/månaden så kan jag prova i lugn och ro och se om det fungerar!  :)
Jaha.. så det är dig man skall anlita när man behöver en flöjt... :)
Jag tycker M-tron har minst en hyfsad flöjt. Det var många som använde dessa flöjter på den tiden det begav sig.
M-tron flöjterna tillhör absolut favoriterna :)
That makes (at least) two of us!  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


oceanmusic

  • Gäst
Jahaja, nu är den hemma. Flöjten alltså. Tänkte lägga upp ett smakprov ikväll men konstaterar att det kommer bli till att öva mer, mycket mer innan något sådant sker.  ;) Dock känns det roligt att testa. Återkommer. :)