Forum > Färdiga produktioner

Eko You Stole My Hart

<< < (4/7) > >>

Light Head:
Jag fortsätter att strö salt i såret,, trycka på blåmärket, rycka bort plåstret..  Det finns ju mer övergripande saker än att lägga på en extra hh eller sänka cymbalerna,, t.ex. att spela "tajt". Även om "tajt" ofta används rätt yvigt. De musiker som bland annant jag själv uppfattar som extremt "tajta" spelar definitivt inte med någon inbyggd sequencer-kvantifiering ställd på 16-delar.

Vid ett par tillfällen har jag trampat sångare på tårna när jag försökt att få dem att se att de inte håller takten. Trots att de sätter första stavelsen på 1'an med högsta precisition. Det är ju efter 1'an det verkligen händer saker!! Det är då själva svänget skall komma. Att allt låter "midi" är både omusikaliskt och tråkigt. (finns tråd om det)

Så,, jag får nog vidhålla min något oprecisa åsikt när det gäller taktkänslan. Det handlar inte om ett anslag här och där, utan instrumenten lirar inte tillsammans. Men som individuella insatser så låter det ju jäkligt bra! Allt från trummor till sång. Kanske gillar jag personligen sångpåläggen lite extra, specielt "andrastämman".

Viktigast är dock!! Detta är en bra låt och jag har lyssnat på den många gånger nu, och kommer att fortsätta lyssna lite till på den!!

Eddi:
 :D ja lyssna vidare du - no hard feelings - för det är klart att du har rätt jag är nog en rätt så otajt person.
Eko

Light Head:
 ..å jag är otaktisk...  :lol:

martinm:
Tja!
Gillar den sköna ljudbilden i denna låt som ger mig nån slags cirkus-/tivolikänsla, fråga mig inte varför. Är inte heller jätteförtjust i introt men en viss otajthet kan vara charmig.
 :P

IKEN:

--- Citat från: martinm skrivet 15.11.2008, 18:07:17 ---Tja!
Gillar den sköna ljudbilden i denna låt som ger mig nån slags cirkus-/tivolikänsla, fråga mig inte varför. Är inte heller jätteförtjust i introt men en viss otajthet kan vara charmig.
 :P

--- Slut citat ---
Om jag fattat Eko rätt,så är introt otight med flit?????? ;)
eller..........

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion