Forum > Färdiga produktioner

Eko You Stole My Hart

<< < (3/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: IKEN skrivet 15.11.2008, 02:09:23 ---Hey!!!
Denna har jag missat......Faan eddi,detta är riktigt bra,några missar på basen,men sången,trummorna, och de snygga gurorna........ :),gillar sticket med hammond,detta är det bästa jag hört från dej här... ;)
keep it up mannen!!
//Åke.

--- Slut citat ---
Tjaba Åke
Jaså några missar på basen hm.. var då någonstans ? >Så kanske jag kan fixa till det, Inför denna låt lyssnade jag faktiskt på hur du hade lagt basen till miljölåten du vet, och förundras fortfarande hur i hela fridens namn du kunde få sånt skönt sound - det kan ju inte bara vara så att det är Ricken som gäller utan du måste ha haft med ett gäng effekter också nespas?
Tack för comment Eko

IKEN:

--- Citat från: Eko skrivet 15.11.2008, 03:01:23 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 15.11.2008, 02:09:23 ---Hey!!!
Denna har jag missat......Faan eddi,detta är riktigt bra,några missar på basen,men sången,trummorna, och de snygga gurorna........ :),gillar sticket med hammond,detta är det bästa jag hört från dej här... ;)
keep it up mannen!!
//Åke.

--- Slut citat ---
Tjaba Åke
Jaså några missar på basen hm.. var då någonstans ? >Så kanske jag kan fixa till det, Inför denna låt lyssnade jag faktiskt på hur du hade lagt basen till miljölåten du vet, och förundras fortfarande hur i hela fridens namn du kunde få sånt skönt sound - det kan ju inte bara vara så att det är Ricken som gäller utan du måste ha haft med ett gäng effekter också nespas?
Tack för comment Eko

--- Slut citat ---
miljölåten? vad heter den på mitt kista-språk då? :)
jo du missar på några ställen faktiskt,men,det är nog bara jag som petig bassist som hör det......
Ang,effekter,aldrig när det gäller bas,där sitter det i basen och i mina korta tjocka fingrar........faktiskt... ;)
Och när jag använder Rickenbackern så vill jag ju att just det ljudet skall gå fram,det är därför jag har en sådan........ ;)
kan du tänka dej mej i ett dansband.....
 B)

Eddi:
Bara för att folk ska få höra hur en BRA bas låter så lägger jag in en länk till "MiljöLåten" här

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/I_say_enough_v2.mp3[/mp3]

Detta är något av det bästa basspel jag har hört någonsin och då kan jag erkänna att jag bevistade The Whos konsert 1976 med Golden Earrings som förband som körde en tjugominuters bassolohistoria som var helt otrolig. Åkes spel slår ut det mesta,,,
Vidare så är det Mahan på trummor inte heller det går av för hackor.

Eko

IKEN:
hmm,undrade just vart den tagit vägen,har bara hört en version utan min bas och Mahans trummor? :lol:
Undrar om inte man borde använda Mahan lite mer,han kan ju lira .....?
Eko,du har satt ideer i mitt flintskalliga huvud!...... :D :lol:
Tack för att du postade denna,har faktiskt inte hört den......... :(

MaxB:
Håller med om basspelet - Ikens alltså allt kan hända och det är gôtt!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion