Forum > Färdiga produktioner

Eko You Stole My Hart

(1/7) > >>

Eddi:
LÅTNAMN:                U Stole My hart
ARTIST/GRUPP:         Eko
GENRE:                    Trallrock
LÅTLÄNGD:               3:40
KOMPOSITÖR:           Eko
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:   
INSPELNINGSÅR:       2008
FORMAT:                 Inbäddat

Ingen fattade ironin i introt så det är nytt åsså lite mer fills och sånt - nu får den vara klar - mot nya projekt. :D

mahan:

--- Citat från: mahan skrivet 12.11.2008, 18:37:14 ---Tjou EKO!

Javisst mannen, tycker du utvecklas hela tiden.
Snygga proddar på löpande band, och mixarna blir bättre efter hand!
Arret sitter åxå med snyggt break åxå
OCh rösten bhar ju riktigt snygg attityd
sen några små iakttagelser som kunde förbättras:
 - sångnivån stundom lite farligt nära rött, särskilt vid 1:24 "you love me" stället.
 - trummorna kunde färgas lite med med fler fill och cymbaler
 - fadeout låter alltid surt i mina öron, kom igen och dra en snygg "slutsats" istället :D
Inte mycket att såga på, snyggt jobbat! :)
h.  johan

--- Slut citat ---

Detta var det sista jag skrev då den låg på halvfärdiga och måste ju fortfarande upprepa mig om dom små iakttagelserna.
Och intron då, måste medge att jag int riktigt fattar den spastiska baskaggen, ska det föreställa ett hjärta med taktfel eller....
 - sången klipper till vid 1:20
 - trummorna väldigt dominerande och saknar fortfarande några fills med tillhörande crash. Hihatten upp o vervelkaggen ner i nivå.
 - fadeout........ nja, smak o tycke

Alltså helheten funkar snyggt, särskilt sång o solo diggas!
Det jag gnäller om e ju bara småputs som kunde ge lite mervärde, om man är av den åsikten!

Och eftersom du anser att den är klar så respektarar vi det, kör vidare med nya projekt! :)

h.  johan

Light Head:
Det är skönt sound, ljuden funkar fint ihop!

MEN! Det där med att vara "tajt" har fått en helt ny innebörd,, tycker att du tagit allt för lätt på det. Ibland närmar du dig ett skönt sväng, i max 1 takt,,,

Låter som en dålig livetagning där inga av musikerna hör något annat än sig själva.

Jag vill att du flyttar tillbaka den till "Halvfärdiga demon" och tajtar till den. För det är den värd!

Eddi:

--- Citat från: mahan skrivet 14.11.2008, 08:43:58 ---
--- Citat från: mahan skrivet 12.11.2008, 18:37:14 ---Tjou EKO!

Javisst mannen, tycker du utvecklas hela tiden.
Snygga proddar på löpande band, och mixarna blir bättre efter hand!
Arret sitter åxå med snyggt break åxå
OCh rösten bhar ju riktigt snygg attityd
sen några små iakttagelser som kunde förbättras:
 - sångnivån stundom lite farligt nära rött, särskilt vid 1:24 "you love me" stället.
 - trummorna kunde färgas lite med med fler fill och cymbaler
 - fadeout låter alltid surt i mina öron, kom igen och dra en snygg "slutsats" istället :D
Inte mycket att såga på, snyggt jobbat! :)
h.  johan

--- Slut citat ---

Detta var det sista jag skrev då den låg på halvfärdiga och måste ju fortfarande upprepa mig om dom små iakttagelserna.
Och intron då, måste medge att jag int riktigt fattar den spastiska baskaggen, ska det föreställa ett hjärta med taktfel eller....
 - sången klipper till vid 1:20
 - trummorna väldigt dominerande och saknar fortfarande några fills med tillhörande crash. Hihatten upp o vervelkaggen ner i nivå.
 - fadeout........ nja, smak o tycke

Alltså helheten funkar snyggt, särskilt sång o solo diggas!
Det jag gnäller om e ju bara småputs som kunde ge lite mervärde, om man är av den åsikten!

Och eftersom du anser att den är klar så respektarar vi det, kör vidare med nya projekt! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Aloha Mahan
Tack för lyssning och en massa bra åsikter - klart att jag försökte göra som du sa dvs en hel del fills t.o.m. med cymbaler - men du är omättlig och vill ha mer :D ska se över igen. Det där rådet om balansen virvel och hihat är bra det ska fixas. Att sången klipper får man leva med jag gillar den dynamiken och det är bara nästan rött. Fade Out tja jag tyckte det passade bra på denna - när jag tänker efter så är det faktiskt inte så ofta som jag fadar ut nåt.
När jag skriver att låten är färdig så anger jag mer en ambitionsnivå - en låt blir aldrig klar är min grundinställning - och - bra råd är goda råd.

Är omåttligt glad för att du gillar helheten, sång och solo (det känns som ungefäralltihop det)
Tack för det.

Eddi:

--- Citat från: Light Head skrivet 14.11.2008, 09:52:00 ---Det är skönt sound, ljuden funkar fint ihop!

MEN! Det där med att vara "tajt" har fått en helt ny innebörd,, tycker att du tagit allt för lätt på det. Ibland närmar du dig ett skönt sväng, i max 1 takt,,,

Låter som en dålig livetagning där inga av musikerna hör något annat än sig själva.

Jag vill att du flyttar tillbaka den till "Halvfärdiga demon" och tajtar till den. För det är den värd!

--- Slut citat ---

Lighthead välj svar nedan själv:
1. Tänk om det hade funnits något ljushuvud som på halvfärdiga gått in och sagt att "jag tycker nog att den är lite otight speciellt mellan 12 och 23 sekunder samt strax innan sista refrängen" så hade ju det varit oerhört upplysande. Istället får jag svar av MaxB och trumslagaroraklet från Obbnäs som i princip tycker att det hela är ok. Vad ska en taktlös man tro?

2. Om du kan ha vänlighet att berätta vilken takt som gungade så kan jag kopiera den och lägga in den i hela låten.

3. Vadå är jag den enda som någonsin lagt upp en ofärdig låt på färdiga?

4. Tack för att du är så uppmärksamma på vår strävan att hävda individualismen i vår musikergärning. Jag har haft ett litet h-l-v-t-e att förmå pojkarna i bandet att göra sin grej och ge sjutton i hur de andra spelar det viktigaste är ändå att delta utifrån sin egen förmåga.

Det är väl kul att höra att du gillar låten mer än arret men jag skulle gärna se lite mer konstruktiv kritik faktiskt.  Sedan får du inte glömma bort att en del här är riktigt riktigt bra medan andra faktiskt gör sitt bästa utifrån sin syn på musiken. Jag tar gärna emot kritik för det är oftast utvecklande men ser gärna att den är lite mer nyanserad.

Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion